Aviseringar
Rensa alla

bråk med mamma


Ämnesstartare

Hej
Jag har ett problem. Jag har två katter hemma. Och för ett år seda så började mamma träffa en ny kille. då började hon vara mera hos honnom ochså fick jag vara kattvakt. men nu så tycker mamma att vi inte kan ta hand om dem längre. Mamma säger att hon vill ut och resa hem honnom när corona är över. Då vill inte hon att jag ska känna mig tvingad att vara kattvakt. De som är de problemet r att jag älskar dem. Jag vill inte att dem ska flytta. Men jag vet att mamma kommer sälja dem: jag vill skiva något till henne men vet int vad. Snälla hjälp 


   
Citera

Berätta för henne precis som du känner. Att du kommer bli jätteledsen om de säljs och att du mer än gärna är kattvakt, att det skulle bara vara värre om hon nu sålde dem (jag kanske tolkade in för mycket i ditt inlägg så om detta inte är vad du känner så ska du självklart inte säga det).


   
SvaraCitera

Hare123:
Hej
Jag har ett problem. Jag har två katter hemma. Och för ett år seda så började mamma träffa en ny kille. då började hon vara mera hos honnom ochså fick jag vara kattvakt. men nu så tycker mamma att vi inte kan ta hand om dem längre. Mamma säger att hon vill ut och resa hem honnom när corona är över. Då vill inte hon att jag ska känna mig tvingad att vara kattvakt. De som är de problemet r att jag älskar dem. Jag vill inte att dem ska flytta. Men jag vet att mamma kommer sälja dem: jag vill skiva något till henne men vet int vad. Snälla hjälp 

Kattvakt? Behöver katter vaktas? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:

Kattvakt? Behöver katter vaktas? 

Inne katter ja


   
SvaraCitera
M04
 M04

widediaper:

Kattvakt? Behöver katter vaktas? 

Dom kan ju inte mata sig själva,de kan bli akut sjuka/skadade, inte aktivera sig själva ibland (innekatter), med mera


   
SvaraCitera

Jag har lämnat familjen sedan jag va 14 år frivilligt så vet it hur gör man haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grabb18:
Jag har lämnat familjen sedan jag va 14 år frivilligt så vet it hur gör man haha

Va i helvete har det med katter och göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LångtBortOmBergen:
Berätta för henne precis som du känner. Att du kommer bli jätteledsen om de säljs och att du mer än gärna är kattvakt, att det skulle bara vara värre om hon nu sålde dem (jag kanske tolkade in för mycket i ditt inlägg så om detta inte är vad du känner så ska du självklart inte säga det).

ja,jag har tänkt på de. men jag och mamma funkar så att när viblir arga eller ledsna så slutar det med att vibara står och skriker på varandra. och jag är mer en gärna kattvakt. Men jag bor varanan vecka med pappa. Och ända sen mamma först sa att hon tänke på att sälja dem så får jag dårlogt samvete. För då vet jag att mamma mer är hos sin kille än hemma.


   
SvaraCitera

Husdjur har en tendens att bli familjemedlemmar. Fråga din mamma om hon är så okänslig att hon vill sälja dig eller skicka dig till en internatskola, som min mor övervägde. 


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Va i helvete har det med katter och göra

Jag har inte frågat om din åsiktArg


   
SvaraCitera

Hare123:
Hej
Jag har ett problem. Jag har två katter hemma. Och för ett år seda så började mamma träffa en ny kille. då började hon vara mera hos honnom ochså fick jag vara kattvakt. men nu så tycker mamma att vi inte kan ta hand om dem längre. Mamma säger att hon vill ut och resa hem honnom när corona är över. Då vill inte hon att jag ska känna mig tvingad att vara kattvakt. De som är de problemet r att jag älskar dem. Jag vill inte att dem ska flytta. Men jag vet att mamma kommer sälja dem: jag vill skiva något till henne men vet int vad. Snälla hjälp 

Tycker du att dina katter är så pass viktiga att du vill behålla dem? För om du vill behålla dem måste du, vare sig du vill det eller ej, vara kattvakt. Det är nog inte mycket som du kan göra åt den saken. Åh andra sidan, är det så jobbigt att vara kattvakt? Vad gör man ens? Det är väl mest ganska mysigt? Eller? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grabb18:

Jag har inte frågat om din åsiktArg

Det påstod jag inte heller mongo


   
SvaraCitera

Jaja men de behöver inte vaktas 24/7 som hundar 

M04:

Dom kan ju inte mata sig själva,de kan bli akut sjuka/skadade, inte aktivera sig själva ibland (innekatter), med mera


   
SvaraCitera

Då får du väl vara kattvakt kan jag tänka...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inget problen med att vara kattvakt.Det är mamma somycket att jag "måste"välja bort att vara med pappa då. Jag älskar att vara katt vakt


   
SvaraCitera