Aviseringar
Rensa alla

Bråk med pojkvän


tingeling:

så fort jag tar upp något som jag tycker är fel med honom och argumenterar för det så blir han jättedefensiv och säger sarkastiskt

På kvällen när jag blåser faran över, och drar sockarna ur mina öron.
Har du gömt dig i vår gamla fina kista, hoppar upp och slänger fram nån jävla lista
på allt jag inte gjort. Kom igen din lille lort, sätt igång och gör det fort,
Nej, nu får du lägga av, jag är inte din slav.

På morgonen är det tjöt, på dagen är det tjöt.
På kvällen är det tjöt, och på natten är det tjöt.

Nu du kärring får du ta och dämpa dig,
jag orkar inte höra på ditt tjöt.
Nu du kärring får du ta och dämpa dig,
täpp igen din trut och gör det snart.

[y]


   
SvaraCitera

tingeling:

Istället för att säga emot mig och säga vad han tycker är fel eller att jag har fel så håller han på så.

Men allvarligt, diskutera med honom istället för att klanka ner på honom. Killar gillar inte personangrepp och lyssnar inte på det. Om ni bråkar är det ofta båda det beror på (undantag är typ otrohet) och använd meningar som "vi måste ändra på..." "Vi kanske ska göra så här istället" istället för att lägga över all skuld på honom - alla har hundra fel, det gäller bara att sålla bort de värsta gemensamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata på ett konstruktivt sätt istället för att gnälla, folk som gnäller är det värsta som finns.
Som bara mal och mal på om samma sak jämt.


   
SvaraCitera

Jag förstår dig på ett sätt,samtidigt så förstår jag honom.

Jag gjorde samma fel med min pojkvän,dock testade vi att göra en sån där lista som vi sedan snackade om tillsammans,efter det har allt faktiskt vart frid och fröjd,det var jätteskönt och han fick verkligen ur sig saker han också. 😛

Värt ett försök 😀


   
SvaraCitera