Aviseringar
Rensa alla

Brasiliansk vaxning


ziiesh
Ämnesstartare

Jag har typ tröttnat på att raka mig och vill vaxa mig istället. Vågar dock inte vaxa vid själva fittan utan bara frampå där det är som drygast att raka.
Tänkte köpa varmvax som funkar för bikinilinjen. Någon som provat det? Hur går det till att vaxa på salong, och vilka salonger gör sånt egentligen? Vad är säkrast?
Har läst i veckorevyn att någon fick lite hud avsliten i brasiliansk vaxning, men hur stor är risken egentligen? "/

Och vaxning på benen.. Där har jag tunt hår och ganska lite, blir inte alls luden eller nåt och det är egentligen inget problem att raka, så vågar nog inte vaxa där i och med att jag fläckvis knappt har hår alls där. Om det är för lite hår, är det större risk att huden slits med då? Vågar jag vaxa fast jag har lite hår lixom? 😛


   
Citera

Det är smärtsamt, kletigt och svårt.


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

Matilda1988:

svårt

Hade tänkt låta pojken min göra det, han har iaf vaxat ben förr 😛 det är väl inte lika svårt att vaxa på någon annan som att vaxa på sig själv ändå? 😛


   
SvaraCitera

ziiesh:

Vågar dock inte vaxa vid själva fittan utan bara frampå där det är som drygast att raka.

Inte sånt språk!

Det heter "kärleksgrottan"!


   
SvaraCitera

ziiesh:

Hade tänkt låta pojken min göra det, han har iaf vaxat ben förr 😛 det är väl inte lika svårt att vaxa på någon annan som att vaxa på sig själv ändå? 😛

Öhh [shake] Hade aldrig låtit en kille vaxa min fitta, fyfan vad genant.


   
SvaraCitera

ziiesh:

Någon som provat det?

Ja,frampå är lättast och gör minst ont,ju längre ner man kommer ju smärtsammare och krångligare blir det+huden är ju inte lika spännd som på benen tex.=smärta. Ben är lätta att vaxa,fittan,är mycke mer komplicerat.


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

McLuver:

Inte sånt språk!

Det heter "kärleksgrottan"!

Å, ursäkta xD

IceFalk:

gör ont som satan

Men det är väl skillnad på smärtgraden fram och vid fittan/kärleksgrottan? 😛


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

Matilda1988:

Öhh Hade aldrig låtit en kille vaxa min fitta, fyfan vad genant.

Vi har varit tillsammans i alldeles strax ett år, inget är pinsamt längre 😛

Tözen:

Ja,frampå är lättast och gör minst ont

Wie, precis vad jag ville höra 😛 ^^,


   
SvaraCitera

ziiesh:

Wie, precis vad jag ville höra 😛 ^^,

jag sa minst ont,där gör d bara väldigt ont,resterande är outhärdlig smärta.asså,förbered dig på GROV smärta om du ska göra d hemma,bäst att göra på salong!


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

Tözen:

jag sa minst ont,där gör d bara väldigt ont,resterande är outhärdlig smärta.asså,förbered dig på GROV smärta om du ska göra d hemma,bäst att göra på salong!

Hur går det till på salong då? Har du gjort det på salong? Hur mkt kostar det? Och det gör alltså mindre ont på salong?


   
SvaraCitera

ziiesh:

Och det gör alltså mindre ont på salong?

ja,dom har tekniken,och om du tex skulle säga aj så tror jag nog att din pojkvän blir osäker och inte drar lika hårt och snabbt=gör ännu ondare,salonger har skills och jävligt bra vax.

ziiesh:

Har du gjort det på salong?

nope,gillar inte tanken på att nån främmande ska kleta vax på min fitta,utsätta mig för smärta och sen behöva betala för den pinan.


   
SvaraCitera

Har testat[tard] kort och gott så var det vidrigt! Det jag använde stelnade så att det nästan inte gick att få loss[shake] Jag skulle tro att remsor är mer lätthanterliga[cute]


   
SvaraCitera

ziiesh:

Om det är för lite hår, är det större risk att huden slits med då? Vågar jag vaxa fast jag har lite hår lixom? 😛

Huden slits inte med, Hade själv pyttelite hår när jag vaxade mig. Gick jättebra[y] Det gör ont att vaxa sig men det är fan värt det.


   
SvaraCitera

Värt att åka till brasilien för att vaxa[shake]


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

*StarNoStar*:

Huden slits inte med, Hade själv pyttelite hår när jag vaxade mig. Gick jättebra Det gör ont att vaxa sig men det är fan värt det.

😀 bra, då vågar jag vaxa benen också. och i och med att det inte växer så snabbt så drar jag en liten osäker slutsats att det kommer hålla sig borta länge ^^ Eller är jag helt ute? 😛


   
SvaraCitera