Aviseringar
Rensa alla

Breakup.


Ämnesstartare

Min flickvänn (ex) och jag va tillsammans i tio månader och hon betyder mer än allt för mig. Vi har gått igenom det mesta och de va mycket ONÖDIGA bråk i vårt förhållande, tex, det är okey för henne att göra saker i vissa situationer men när jag gjorde samma sak gick världen under, typ. och mycket svartsjuka, ganska överdrivet. men iaf, så döljer hon saker för mig ganska ofta och jag blev less på det eftersom vi tidigare kommit överens om att vara ärliga mot varann men det gick ju inte lång stund innan jag fick reda på nästa grej, (aldrig otrohet, men andra grejer) och blev less och tänkte göra slut, så hon kom på tisdagen förra veckan och vi pratade och blablabla och sen slog det mig, jag vill vara här, jag tänker inte göra slut utan gav henne ännu en chans i vårt förhållande. Vi båda kände att det va något nytt pågång, något bra ! men så på fredagen samma vecka tjaffsar vi om vad som är okey eller inte och då ringer helt plösligt och gör slut ?!? mhh jag tänkte först ja det är nog bara tillfälligt för det har hänt förut med, då tog det fem minuter och hon ändra sig och vi tog en kort paus från varanndra.

Hon sa också att hon inte tänker prata med mig på ett tag, så hon sa ingenting på lördagen och läste på hennes blogg att don skulle ut på fest, då vart jag lite hmm.. men iaf så pågick det till måndag då jag fråga om det nånsin kommer bli vi igen och hon svara vet inte och jag fortsatte fråga, sen fick jag reda på det strax efter att hon hade strulat med en annan på lördagen vilket kändes som ett slag i magen.. jag vart så ledsen och jag ringde henne och fråga vad hon höll på med och hon sa typ ja förlåt jag skäms och va full, vilket hon klart och tydligt sagt att det inte är någon ursäkt. men sen så hade hon ju gjort slut men , tio månade tillsammans och nästa dag strular hon med nån annan.. för jag trodde det skulle lösa sig, sen sa jag inte så fina saker i telefon .

Jag grät hela den dagen och hon skrev ingenting till mig, alla säger att jag ska gå vidare, VILKET INTE ÄR SÅ LÄTT .. första kärleken lixom .. vill inte ha någon annan .. men iaf så tillslut skrev jag och fråga vad hon håller på med, hon säger att hon älskar mig men måste hitta sig själv igen vilket jag tror är en stor fet lögn. jag bad om att få träffas men hon fortsätter med sina undansäkter..

Från början kunde jag inte förstå vaf hon har gjort, men nu vill jag till henne igen, tänkte säga det när vi träffas. och sjukt att jag ens kan förlåta henne men jag vill verkligen.. om hon nu kan ge mig den chansen som hon fått av mig så många gånger.. Jag vet att jag kan få det bra igen ..

Har du varit med om samma sak? Skriv och berätta 🙂 Innerst inne vet jag vilket svar jag kommer få av henne, men man ska aldrig säga aldrig.

Det blev ganska rörigt men aja 🙂


   
Citera

har inte varit med om samma sak, pga skulle inte palla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä man kan ju tro så, men känslorna styr !

enhimmelskdrog:

har inte varit med om samma sak, pga skulle inte palla


   
SvaraCitera

Joelit0:

känslorna styr !

Tänk lite också [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha ha ha, jag kan inte


   
SvaraCitera

Hmm, låter ganska bekant [confused]

Det ni har är komminikations-problem samma som mig och ett utav mina ex.

Efter att vi gjorde slut, så gick jag efter henne - frågade och bad att de skulle bli vi igen.
Men ju mer jag gick efter henne, desto längre ifrån mig gick hon.

Just sayin' [cute]


   
SvaraCitera
smisk

låter ju helt efterblivet.


   
SvaraCitera

hon vill inte ha dig, lägg ner det.


   
SvaraCitera

Joelit0:

Har du varit med om samma sak? Skriv och berätta 🙂 Innerst inne vet jag vilket svar jag kommer få av henne, men man ska aldrig säga aldrig.

Du är kille, vi går igenom detta därför är vi per automatik starkare, gå vidare och lär dig att livet är skit. Du gör ditt liv, nästa gång sätt på tjejer och lev ditt liv. När du känner att du är redo för ett förhållande och seriöst lägg upp vilkoren och hur du vill ha ditt förhållande... ifall dom tänker "ehm nää" då skiter du i henne även om du gillar henne, tänk på ditt förflutna. Tjejer har alltid lättare att gå vidare pga just att dom är tjejer vi killar vi går igenom den större delen som är jobbig just pga att vi inte behöver bara öppna benen för att få någon partner och att man inte behöver känna sig ensam... Killar för kämpa för att få en tjej sedan kan hon dumpa dig som skit just pga att hon är TJEJ

Ja jag drar alla över en kam vilket kanske är fel, men majoriteten tjejer har det lätt sorry, thats my sight of gender.


   
SvaraCitera

Barbienele:

men majoriteten tjejer har det lätt sorry, t

Nej så är det inte. Våra känslor har inte med vårt kön att göra. Vi är likadana hormonellt, men det betyder inte att vi är en homogen grupp för det.


   
SvaraCitera

isola:

Nej så är det inte. Våra känslor har inte med vårt kön att göra. Vi är likadana hormonellt, men det betyder inte att vi är en homogen grupp för det.

Nej klart känslor kan vara samma, men det är ändå fakta att tjejer har lättare att gå vidare, är nästan säker på det i alla fall vi tittar på majoriteten, kan nästan sätta mitt liv på det.


   
SvaraCitera

Barbienele:

men det är ändå fakta att tjejer har lättare att gå vidare, är nästan säker på det i alla fall vi tittar på majoriteten, kan nästan sätta mitt liv på det.

Då dör du tyvärr då du inte har några som helst källor på det.
Det är inte lättare för något kön att klara av förluster, det beror på vår hälsa, inställning och upplevelser i övrigt. Tabula rasa du vet.


   
SvaraCitera

isola:

Tabula rasa du vet.

Jag säger att det oftast brukar gå snabbare för tjejer att gå vidare, och håller fast vid det.

Om du har någon fakta som motbevisar det, be my guest.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Jag säger att det oftast brukar gå snabbare för tjejer att gå vidare, och håller fast vid det.

Du har ingen aning om hur andra känner, bara vad du ser och vad de säger till dig. Och återigen; det finns inga som helst belägg för att varken tjejer eller killar uppbrott annorlunda. Tänk efter nu.


   
SvaraCitera

isola:

Tänk efter nu.

Redan gjort och jag vet att jag sett en dokumentär där dom visa statistik på olika saker och en av dem var ändå att majoriteten kvinnor brukar oftare hitta en annan partner innan män efter deras breakup.

Jag har ingen aning om vad andra känner men jag vet vad jag sett på en dokumentär och statistiken på dokumentären som dom visar.

Något du måste kanske inse är också att män och kvinnor är faktiskt olika.


   
SvaraCitera