Aviseringar
Rensa alla

Breakup.


Barbienele:

Något du måste kanske inse är också att män och kvinnor är faktiskt olika.

Testosteron och östrogen påverkar inte sorg och glädje, eller förmågan att ta sig ur svårigheter.


   
SvaraCitera

isola:

Testosteron och östrogen påverkar inte sorg och glädje, eller förmågan att ta sig ur svårigheter.

Har jag inte sagt heller.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Har jag inte sagt heller.

Vi är gjorde olika varför skulle det inte vara möjligt att vi har olika nivåer av olika egenskaper?

tex

- Män är längre och tyngre
- Kvinnor har bredare höfter och annorlunda bäcken
- Könsorgan och bröst skiljer sig, ansiktena skiljer sig
- Hormonnivåer skiljer sig kraftigt
- Kromosomer xx och xy skiljer sig
- Flickor utvecklas snabbare än pojkar
- Kvinnor lever längre
- Män har mer musklmassa, +25 %
- Kvinnor har mer underhudsfett
- Kvinnor har bättre korttidsminne
- Män har bättre spatial förmåga
- Kvinnor har bättre luktsinne och bättre färgseende (många män är färgblinda)
- Kvinnor har bättre självkontroll (disciplin)
- Män är mycket mer aggressiva och brottsliga
- Kvinnor är mer sociala (socialt konforma) och tar fler sociala initiativ

Att kvinnor om man ser på en majoritet så tror jag också starkt på att den sociala delen har stor påverkan ifall man kan hitta en annan partner snabbare än mannen.

Även om man säger nej till dessa så tror jag ändå på det tills det är motbevisat


   
SvaraCitera

isola:

Testosteron och östrogen påverkar inte sorg och glädje, eller förmågan att ta sig ur svårigheter.

"Genetic and hormonal causes

Both genes and hormones affect the formation of human brains before birth, as well as the behavior of adult individuals. Several genes that code for differences between male and female brains have been identified. In the human brain, a difference between sexes was observed in the transcription of the PCDH11X/Y gene pair, a pair unique to Homo sapiens.[57] It has been argued[by whom?] that the Y chromosome is primarily responsible for males being more susceptible to mental illnesses. Several psychological studies contradict this however, as it has been found that women are actually more than twice as likely as men to be susceptible to depressive episodes and generalized anxiety, and additionally that progesterone levels in females actually stall the body's ability to turn off stressor hormones resulting in women entering depressive episodes at even lower levels of stress than men.[58][59]

Hormones significantly affect human brain formation, as well as brain development at puberty. A 2004 review in Nature Reviews Neuroscience observed that "because it is easier to manipulate hormone levels than the expression of sex chromosome genes, the effects of hormones have been studied much more extensively, and are much better understood, than the direct actions in the brain of sex chromosome genes." It concluded that while "the differentiating effects of gonadal secretions seem to be dominant," the existing body of research "support the idea that sex differences in neural expression of X and Y genes significantly contribute to sex differences in brain functions and disease."[60]"


   
SvaraCitera

Barbienele:

[60]"

Fast det där motbevisade ju inte det jag sa.


   
SvaraCitera

isola:

Fast det där motbevisade ju inte det jag sa.

Det har ju med hormoner att göra?


   
SvaraCitera

Barbienele:

Det har ju med hormoner att göra?

kön och dess hormoner har inte med din förmåga att hantera nederlag eller glädje att göra.


   
SvaraCitera