Aviseringar
Rensa alla

Breda höfter och rumpa, någon som kan relatera?


Ämnesstartare

Genetiskt har jag breda höftben och bred rumpa vilket jag med hela min själ hatar. För att inte tala om att jag är kort också. Jag hade velat ha en asiatisk, liten kropp men nej, jag antar att jag får drömma om att ha en i mitt nästa liv istället. Tills dess får jag försöka acceptera min breda kroppsform, fastän jag hatar den. Och "men killar gillar ju det"-snacket är bara så absurt så det finns inte. Jag vill känna mig vacker för MIG, för MIN skull.

Men ja, någon som kan relatera eller är jag en liten potatis i mängden?


   
Citera

breda höfter är väldigt fint! Jag skulle jätte gärna vilja ha det. Jag har inge höfter alls 


   
SvaraCitera

hittar du din livs kärlek så ska du se att de inte ä så svårt att vänja sig med sin kropp, du kommer nog vänja dig, lycks till 


   
SvaraCitera

CaptainSparklez:
Genetiskt har jag breda höftben och bred rumpa vilket jag med hela min själ hatar. För att inte tala om att jag är kort också. Jag hade velat ha en asiatisk, liten kropp men nej, jag antar att jag får drömma om att ha en i mitt nästa liv istället. Tills dess får jag försöka acceptera min breda kroppsform, fastän jag hatar den. Och "men killar gillar ju det"-snacket är bara så absurt så det finns inte. Jag vill känna mig vacker för MIG, för MIN skull.

Men ja, någon som kan relatera eller är jag en liten potatis i mängden?

Jag kan relatera, många kan nog relatera, om inte de flesta till och med, ingen är 100% nöjd med sin egen kropp, tror jag. Kan man inte hitta ett enda litet fel med sig själv så är nog det ett fel i sig. Rodnar


   
SvaraCitera
Kudhos

CaptainSparklez:
Genetiskt har jag breda höftben och bred rumpa vilket jag med hela min själ hatar. För att inte tala om att jag är kort också. Jag hade velat ha en asiatisk, liten kropp men nej, jag antar att jag får drömma om att ha en i mitt nästa liv istället. Tills dess får jag försöka acceptera min breda kroppsform, fastän jag hatar den. Och "men killar gillar ju det"-snacket är bara så absurt så det finns inte. Jag vill känna mig vacker för MIG, för MIN skull.

Men ja, någon som kan relatera eller är jag en liten potatis i mängden?

Vi alla har olika genetiska uppbyggnader som vi inte kan påverka. Bred/smal höft, bred/smal axelbredd, långa eller korta armar. Det finns inget man kan göra än att lära sig älska det för det är dina höfter, det är din rumpa, etc. Och de är bra, för de tillhör dig. De är vackra när du själv är stolt och älskar din egna kropp.


   
SvaraCitera

Det är inget fel på breda höfter... lovar dig att killar gillar båda breda och icke breda höfter och jag kan lova dig att det inte är dina höfter som kommer avgöra om någon gillar dig eller inte...


   
SvaraCitera

Så ser ju kvinnor ut i olika grad. Så äre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loppan_Malin:
breda höfter är väldigt fint! Jag skulle jätte gärna vilja ha det. Jag har inge höfter alls 

Jag önskade att jag kunde tycka det likaså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
hittar du din livs kärlek så ska du se att de inte ä så svårt att vänja sig med sin kropp, du kommer nog vänja dig, lycks till 

Vill inte att detta ska låta fel men att söka och få bekräftelse av en partner är inte direkt det jag är ute efter. Tack annars!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Vi alla har olika genetiska uppbyggnader som vi inte kan påverka. Bred/smal höft, bred/smal axelbredd, långa eller korta armar. Det finns inget man kan göra än att lära sig älska det för det är dina höfter, det är din rumpa, etc. Och de är bra, för de tillhör dig. De är vackra när du själv är stolt och älskar din egna kropp.

Det är så svårt att acceptera det bara när man hatar sina breda höfter och rumpa. Jag vill tycka det är fint, jag vill finna behag vid det men det gör jag inte, jag avskyr det så fruktansvärt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Det är inget fel på breda höfter... lovar dig att killar gillar båda breda och icke breda höfter och jag kan lova dig att det inte är dina höfter som kommer avgöra om någon gillar dig eller inte...

De kanske, men inte jag. 


   
SvaraCitera

jag förstår verkligen hur de känns hatade mina bröst när jag fick dom...men har inte så mkt former som tur är så det går att dölja.låter konstigt varför hatar man det på sig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dfghdtyh:
jag förstår verkligen hur de känns hatade mina bröst när jag fick dom...men har inte så mkt former som tur är så det går att dölja.låter konstigt varför hatar man det på sig själv?

Jag tror det beror mycket på ideal, normer och konkurrens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt hoppas jag att tråden inte kränker någon, det är inte med avsikt i sådana fall. Jag behövde skriva av mig på grund av min frustration över att aldrig kunna ha den form på kroppen som jag suktar efter. Jag tycker att asiater rent generellt har oerhört fina kroppar och medvetenheten om att inte kunna se ut som dem gör min själ ledsen. Det är en tid av acceptans förmodar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om en vän säger 'hen kollade in dig' så tänker jag att hen enbart kollade på mig för att jag hade en bred och "ful" form. Det är även så att jag är på g med en kille just nu och hur många gånger han än säger att jag är vacker kan jag inte tro på det för jag tycker inte det.

Det värsta är väl att jag är sjukt medveten om mitt tänkande och att det enbart är min hjärna som spökar med mig. Jag vet bättre än att klanka ner på mig själv, att hata min kropp när det är så den ser ut, men jag har nått en botten där jag inte ens orkar tänka positivt om mig själv längre.


   
SvaraCitera