Aviseringar
Rensa alla

Bredbandsbolaget


Ämnesstartare

Hej är kund hos Bredbandsbolaget och betalar för 12mbps, jag vet att man ska förvänta sig ca 10% av vad man betalar för men jag kommer max upp i 500kbps.

Har testat på trådlöst och på sladd. Samma resultat. Finns det några metoder man kan använda för att maxa sitt bredband?


   
Citera
Ämnesstartare

ExtoicWorm:

?

http://www.bredbandskollen.se/
Testa där. Där får du även test hur du ska gå tillväga för att förbättra din hastighet och eventuellt klaga hos leverantören.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men seriöst, finns det något sätt eller? använder Utorrent. Finns det några snabbare torrent program eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

http://www.bredbandskollen.se/
Testa där. Där får du även test hur du ska gå tillväga för att förbättra din hastighet och eventuellt klaga hos leverantören.

Inte till mycket hjälp. redan vart inne på denna sida och hållt på...tack endå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NÅgot mer ????[tard]


   
SvaraCitera
Åtta

8 bitar = 1 byte

1024 kilobyte = 1 megabyte = 8 megabit
1024 kilobit = 1 megabit = 0.125 megabyte

Din bredbandsleverantör anger troligtvis hastigheten i megabit per sekund, medan ditt nedladdningsprogram anger det i kilobytes (eller megabytes) per sekund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hastigheten man kan ladda ner i påverkas ju också av vilken uppladdningshastighet den andra/de andra personerna har och andra grejer så 500kB/sek för 12 Mbit/sek skulle inte jag se som särskilt dåligt. men jag lär bli rövknullad av gentlernen i den här tråden också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ExtoicWorm:

12mbps

ExtoicWorm:

500kbps

jag betalar för 2Mbits, får upp till 10Mbits [blush]

och read what Åtta sa 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

500kB/sek för 12 Mbit/sek skulle inte jag se som särskilt dåligt.

Det är faktist ganska dåligt[no-no] Till och med under hälften av vad den ska klara. 8Mb/s=1MB/s alltså är 500kB/s ganska snålt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

men jag lär bli rövknullad av gentlernen i den här tråden också.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det är faktist ganska dåligt[no-no] Till och med under hälften av vad den ska klara. 8Mb/s=1MB/s alltså är 500kB/s ganska snålt.

Som Variabels sade så kanske flaskhalsen ligger någon annanstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

jag betalar för 2Mbits, får upp till 10Mbits

och read what Åtta sa 🙂

ÄCKEL [tard]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

laddade ned en torrent med typ 18000 seedare eller nått sånt. fick bara upp i 513kbps och när jag laddade ned windows 7 från isohunt kom jag bara upp i 500...också [shake][mad][tard][chocked][censur]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag blir rövknullad av BREDBANDSBOLAGET [shake]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu e de klart. Ringde o snackade med bredbandsbolaget...har nu 1012kbps istället för 500kbps...Cheers [bigcheers][cheers][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera