Aviseringar
Rensa alla

Brexit - ja eller nej?


Ämnesstartare

Om detta ämne redan tagits upp, ber jag om ursäkt. Har sökt efter liknande trådar, inget resultat*

I samhällen pågår just nu en diskussion angående en brexit - British Exit. Storbritanien håller just nu på med folkomröstningar om de ska vara kvar i EU eller inte, och som samhällsuppgift ska min klass då argumentera och diskutera vilka positiva konsekvenser kan en britsh exit ha? Skulle vara fint fint att få hämta insperation från er så diskutear på Tumme upp

Du får gärna ta upp negativa konsekvenser också, men ha de positiva som huvudpunkt. Se gärna över ekonoimiska, sociala och politiska perspektiv från både Storbritanien, EU och Sverige i sig

Tack och kram!


   
Citera

Att vi ska göra ditt skolarbete är ju kul.

Om Storbrittanien lämnar kommer alla andra lämna med.


   
SvaraCitera

#swexit


   
SvaraCitera

BUMP

Imorgon smäller det. 

Vad tror ni? Enligt opinionsundersökningarna är det ganska jämt. 

  http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/eu-referendum-2016-poll-results-7699714


   
SvaraCitera

S3ON:
BUMP

Imorgon smäller det. 

Vad tror ni? Enligt opinionsundersökningarna är det ganska jämt. 

  http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/eu-referendum-2016-poll-results-7699714

Jag tror att de stannar. Känns som att stanna-sidan är de som kommer ta sig till vallokalerna och mobilisera det sista. Å andra sidan brukar konservativa vara underskattade i opinionsundersökningar, vilket talar för att stödet för att lämna är större än man ser i opinionen.

Det är svårt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Globalister BTFO


   
SvaraCitera

Smart drag, vi får väl se hur länge de är nöjda...


   
SvaraCitera

woow LedsenGlad


   
SvaraCitera

Dåligt för ekonomin, bra för demokratin. Lite läskigt men lite spännande också. 


   
SvaraCitera

Tycker att ca alla politikers uttalanden varit jättekonstiga. Typ "åh nej han skulle inte utlyst omröstning" "alla som röstade för brexit försöker hitta en enkel lösning på svåra problem" "det var fel beslut" "cameron skulle ha pratat lika mkt positivt om eu som för något år sedan för då skulle alla röstat annorlunda" etc. Liksom wtf sluta gnälla på demokrati era töntar.


   
SvaraCitera

Swedish match måste ju jubla nu i alla fall. Fyll skeppen med snus och segla västerut!


   
SvaraCitera

Undrar hur svenska kronan kommer påverkas av det här, dags för lite googling


   
SvaraCitera

Jag tycker att detta ska bli ytterst och mycket intressant att se hur framtiden blir framöver. Hoppas på spänning.


   
SvaraCitera