Aviseringar
Rensa alla

Brist på "Dagen efter-piller".


Ämnesstartare

Tydligen så råder det för tillfället brist på så kallade "Dagen efter-piller" och det kan dröja ända till nästa vecka innan vissa Apotek får in dessa igen. Vad kommer detta ha för inverkan på barnafödandet om 9 månader, kommer vi få en massa Bråvalla-barn? Förvånad

Källa:  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19147060.ab


   
Citera
Ämnesstartare

Oh shit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ojdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oansvarigt att inte ta p-piller och/eller använda kondom i förebyggande syfte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men inlägg likt detta funkar lika bra att lägga i exempelvis "1337"-tråden eller i "i mina tankar just nu" och behöver inte en egen tråd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen: Men inlägg likt detta funkar lika bra att lägga i exempelvis "1337"-tråden eller i "i mina tankar just nu" och behöver inte en egen tråd.

Försöker du bli mod? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas ingen får ligga 


   
SvaraCitera
b1son

största katastrofen för helvete

Razor: Oansvarigt att inte ta p-piller och/eller använda kondom i förebyggande syfte.

ksk sant men d e ju inte bara den OANSVARIGA INDIVIDEN som drabbas utan även antingen dn eventuella ungen & även samhället som bekostar aborten (lr ungen om d nu blir 1 unge utav d hela)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Personligen ser jag inte problemet med att det föds fler barn. Människor dör ju också.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög: ksk sant men d e ju inte bara den OANSVARIGA INDIVIDEN som drabbas utan även antingen dn eventuella ungen & även samhället som bekostar aborten (lr ungen om d nu blir 1 unge utav d hela)

Jo, men jag är bara irriterad över att folk inte kan tänka lite mer i förväg i förebyggande syfte.


   
SvaraCitera

Tänker mer på alla aborter.. Sedan kan det ju hända oförutsedda saker så som att man spyr upp ppillret eller kondomen spricker..


   
SvaraCitera