Aviseringar
Rensa alla

Brist på sittplatser och tomma ytor


Ämnesstartare

Varför finns det så få bänkar, stolar, fåtöljer, bord och andra ytor?
Det är brist på sittplatser, brist på bordsytor, för mycket människor.

Vad tycker ni, blir ni stressade när det är fullt med människor och ni inte har någonstans att ta vägen?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är bättre att stanna hemma, där finns det alltid plats.
Borta, ute, i lokaler, där finns ingenting, bara oväsen och fyllda rum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så väldans sant. Det borde finna fler ensamma små fåtöljer i tomma hörn, ibland finns det ju ingenstans att göra av sig själv när man är ute. Just idag är jag hemma pga det. Orkar inte handskas med livfulla människor och massa stoj i skolan. Är väldigt ostojig även när jag är på riktigt bra humör liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan e-sitta tillsammans om du vill [blush]. Finns gott om plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Så väldans sant. Det borde finna fler ensamma små fåtöljer i tomma hörn, ibland finns det ju ingenstans att göra av sig själv när man är ute.

Ja, jag blir stressad och vet ej vad jag ska göra med mig själv då.

nubbie:

Just idag är jag hemma pga det. Orkar inte handskas med livfulla människor och massa stoj i skolan. Är väldigt ostojig även när jag är på riktigt bra humör liksom.

Förstår det verkligen. Borde egentligen också stannat hemma, orkar inte. Börjar bli för jobbigt att inte kunna sitta ned någonstans i lugn och ro. Är inte heller särskilt stojig av mig även om jag kan vara en riktig pratkvarn, men föredrar lugnet och att sitta lite med några få personer eller ensam i ett rum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Vi kan e-sitta tillsammans om du vill . Finns gott om plats.

Åh, snällt. Det kan vi. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får nästan alltid en känsla av illamående när det är för mycket ljud och rörelse omkring mig, mitt huvud känns som att det svävar långt borta och det är så jobbigt. Brukade få panik och inte kunna gå ut eller ens svara i telefonen..

Uh, vill inte börja tänka igen. Ska vara positiv och andas, bara andas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Förstår det verkligen. Borde egentligen också stannat hemma, orkar inte. Börjar bli för jobbigt att inte kunna sitta ned någonstans i lugn och ro. Är inte heller särskilt stojig av mig även om jag kan vara en riktig pratkvarn, men föredrar lugnet och att sitta lite med några få personer eller ensam i ett rum.

Du kanske kan knalla nu hem då.

Pratkvarn och stojig är ju helt olika saker. Kan få för mig att prata väldigt mycket när andan faller på och folk verkar vara intresserade men "amagaaad, wiiih, HAHAHAHAAH, ååååås lääggg avvvvv"-tonårsflickestojmedgällstämma är så fasligt enerverande.

Ja man ska vara några få alt. alldeles ensam. Det är trevligt med människor som är sådär perfekt lagom självständiga som man kan umgås och ha jättetrevligt med utan att man egentligen säger eller gör särskilt mycket. Det är mysigt att bara vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Du kanske kan knalla nu hem då.

Funderar på det, men gjorde samma sak igår då problem uppstod.

nubbie:

Pratkvarn och stojig är ju helt olika saker. Kan få för mig att prata väldigt mycket när andan faller på och folk verkar vara intresserade men "amagaaad, wiiih, HAHAHAHAAH, ååååås lääggg avvvvv"-tonårsflickestojmedgällstämma är så fasligt enerverande.

Ah, jo det är det. [blush] Ja!! samma här, älskar att prata med människor som vill prata med mig om sådant jag vill prata om. Nä, jobbigt med fejkad glädje.. Vet att min syster är lite sådan, hon säger att hon överdriver sina känslor ibland för att hon vill känna mer sådär "OMGGG GUMMAN GULLEEEE!!!!!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Ja man ska vara några få alt. alldeles ensam. Det är trevligt med människor som är sådär perfekt lagom självständiga som man kan umgås och ha jättetrevligt med utan att man egentligen säger eller gör särskilt mycket. Det är mysigt att bara vara.

Skulle nog trivas att umgås med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, du har rätt Nubbie. Jag går hem nu. Orkar inte att folk står runt omkring mig och pratar högt och stirrar för att de inte får någon plats. Blir så stressad.. vill hem till min säng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Funderar på det, men gjorde samma sak igår då problem uppstod.

Jaha, hoppas du tar dig igenom dagen utan allt för stora påfrestningar då.

Hjärtlös:

Nä, jobbigt med fejkad glädje.. Vet att min syster är lite sådan, hon säger att hon överdriver sina känslor ibland för att hon vill känna mer sådär "OMGGG GUMMAN GULLEEEE!!!!!!"

Ja, verkligen. Jobbigt att fejka själv också. Är genuint glad största delen av tiden så de få stunder då humöret är i botten blir rätt avlastande. Blir väl dock lite annorlunda om det är tvärt om, man fejkar väl glädje för att andra ska känna sig bättre till mods osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Skulle nog trivas att umgås med dig.

Känner detsamma faktiskt.

Hjärtlös:

Nej, du har rätt Nubbie. Jag går hem nu. Orkar inte att folk står runt omkring mig och pratar högt och stirrar för att de inte får någon plats. Blir så stressad.. vill hem till min säng.

Gör så du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Ja, verkligen. Jobbigt att fejka själv också. Är genuint glad största delen av tiden så de få stunder då humöret är i botten blir rätt avlastande. Blir väl dock lite annorlunda om det är tvärt om, man fejkar väl glädje för att andra ska känna sig bättre till mods osv.

Det är ansträngande att behöva fejka ibland. Skönt att känna sig genuint glad, det har faktiskt jag också gjort i några dagar nu även om det kommer nedförsbackar. Ja, om man är genomledsen hela tiden är det inte lätt att visa glädje. Mm, att låtsas vara glad för att göra andra glada är väl någorlunda fint men inte bra i längden.

nubbie:

Känner detsamma faktiskt.

Image


   
SvaraCitera

inte stressad men tkr d är drygt


   
SvaraCitera