Aviseringar
Rensa alla

Bristningar.


Ämnesstartare

13 år gammal och fått bristningar på höfterna. Vet att det inte går att få bort bristningar men finns det några knep/tips/produkter för att förhindra att få mer?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag brukar se mina bristningar som tigerränder haha, gör du det också =) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vitamin E ska vara bra för huden och göra den mer töjbar, annars finns det inte så mycket man kan göra åt sina bristningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så länge du växer är det oundvikligt att bristningar kommer att uppkomma och det är ingenting konstigt – alla har dem. de enda verkligt effektiva behandlingarna för att minska deras utseende är allvarliga ingrepp som t.ex. laserbehandling och mikrodermabrasion. det du kan göra är att se till att huden behåller sin elasticitet (så att den inte brister) genom att hålla den återfuktad. att smörja in huden med babyolja, kokosolja eller någon bra, fet hudkräm när du kliver ut ur duschen är alldeles tillräckligt. massage är också bra.

s1cce: Vitamin E ska vara bra för huden och göra den mer töjbar, annars finns det inte så mycket man kan göra åt sina bristningar

nöj! det finns inga bevis för att vitamin e-olja är effektivt för att behandla bristningar, och det är dessutom kontraindikerat för läkande hud eftersom det kan förvärra uppkomsten av ärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig förstått varför någon skulle bry sig om bristningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet! Menade inte att behandla bristningar utan "uppkomsten av nya", göra huden mer töjbar 

durga:
så länge du växer är det oundvikligt att bristningar kommer att uppkomma och det är ingenting konstigt – alla har dem. de enda verkligt effektiva behandlingarna för att minska deras utseende är allvarliga ingrepp som t.ex. laserbehandling och mikrodermabrasion. det du kan göra är att se till att huden behåller sin elasticitet (så att den inte brister) genom att hålla den återfuktad. att smörja in huden med babyolja, kokosolja eller någon bra, fet hudkräm när du kliver ut ur duschen är alldeles tillräckligt. massage är också bra.

nöj! det finns inga bevis för att vitamin e-olja är effektivt för att behandla bristningar, och det är dessutom kontraindikerat för läkande hud eftersom det kan förvärra uppkomsten av ärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:
Jag brukar se mina bristningar som tigerränder haha, gör du det också =) 

Haha nej har inte tänkt på de. Ska äta mer E-vitaminer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemons or fruit:
har aldrig förstått varför någon skulle bry sig om bristningar

Vissa har väldigt allvarliga och stora på hela kroppen. Inte så roligt att gå med dem hela livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh du är la kvinna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Girlygirl:

Haha nej har inte tänkt på de. Ska äta mer E-vitaminer!

Behöver du inte egentligen, du behöver bara smörja in huden med typ valfri lotion som innehåller E-vitamin 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce: Vet! Menade inte att behandla bristningar utan "uppkomsten av nya", göra huden mer töjbar

ah! missuppfattade. ja, där kan du nog vara något på spåren. vitamin e-olja är ju dock rätt dyrt, så det kanske blir en lite otymplig kroppsbehandling. apotekets olika hudoljor (typ, babyolja, gravidmageolja, finns nog fler) brukar ha vitamin e tillsatt för att skydda de vegetabiliska oljorna från oxidation. det kan nog vara ett bra alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:

Behöver du inte egentligen, du behöver bara smörja in huden med typ valfri lotion som innehåller E-vitamin 

Okej tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:

ah! missuppfattade. ja, där kan du nog vara något på spåren. vitamin e-olja är ju dock rätt dyrt, så det kanske blir en lite otymplig kroppsbehandling. apotekets olika hudoljor (typ, babyolja, gravidmageolja, finns nog fler) brukar ha vitamin e tillsatt för att skydda de vegetabiliska oljorna från oxidation. det kan nog vara ett bra alternativ.

=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
äh du är la kvinna

ja men jag vill inte ha stora bristningar på min kropp i resten av mitt liv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Girlygirl: Haha nej har inte tänkt på de. Ska äta mer E-vitaminer!

du behöver inte ta tillskott, om det var planen. käka nötter och frön, laga mat med vegetabiliska oljor och ät avokado. vegetabiliska fettkällor ger alldeles tillräckligt.


   
SvaraCitera