Aviseringar
Rensa alla

Brodern i vägen...


Ämnesstartare

Jag är ihop med en kille som bor med sin bror, brodern låter oss inte träffas så hittills har våran kontakt enbart skett via msn. Nu låter detta säkert konstigt då vi båda är vuxna men saken är den att vi båda är psykiskt sjuka. Jag klarar av att bo själv men inte min pojkvän och hans bror är psykvårdare. Anledningen till att vi inte får träffas säger brodern inte utan går helt enkelt där ifrån när min pojkvän försöker ta upp ämnet. Vi bor i samma stad och har varit ihop i drygt sex månader och än verkar inte brodern vilja ge sig. Nu har dessutom vänner till mig börjat be mig att ge upp min pojkvän men jag kan inte för jag älskar honom för mycket. Jag älskar honom betydligt mer än vad jag har gjort med någon annan och vi har båda aldrig haft någon som förstått den andre så väl. Vad skulle ni göra om ni var i min situation?


   
Citera

BasketCase:

Vad skulle ni göra om ni var i min situation?

Skulle inte du kunna ta kontakt med hans bror? Kanske ringa, maila eller något sådant och förklara hur det ligger till, hur du känner och fråga varför han inte vill att ni ska träffas?

På vilket sätt är ni psykiskt sjuka? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han skulle inte lyssna på mig det fanskapet.

Asperber, Borderline och Schizofreni.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BasketCase:

Asperber, Borderline och Schizofreni.

Detta har alla alternativa nuförtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BasketCase:

Asperber, Borderline och Schizofreni.

Alla goda ting...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Detta har alla alternativa nuförtiden.

Jag skulle gärna slippa det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BasketCase:

Schizofreni.

Förlåt men har fortfarande lite svårt att förstå detta... man tror att man har flera individer i kroppen.

Skulle du kunna förklara lite hur du känner och vad som händer?

Skulle aldrig få kontakt med någon och våga fråga om detta öppet så nu har jag min chans.

Hoppas jag inte kränker dig på något sätt, Absolut inget illa menat.
Tack om du kunde förklara lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Förlåt men har fortfarande lite svårt att förstå detta... man tror att man har flera individer i kroppen.

Man har vanföreställningar, inte nödvändigtvis personlighetsklyvning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Man har vanföreställningar, inte nödvändigtvis personlighetsklyvning

Okej, tack då vet jag.
Men fortfarande om du har denna "personlighetsklyvning" så vill jag gärna att du berättar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BasketCase:

Asperber, Borderline och Schizofreni.

Brodern har inget att säga till om rent juridiskt. I Sverige kan man inte omyndigförklaras även om man är psykiskt sjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Förlåt men har fortfarande lite svårt att förstå detta... man tror att man har flera individer i kroppen.

det du tänker på är multipla personligheter och är nått annat än schizofreni.
Jag har röster i huvudet som talar med mig och ibland även hallucinationer. Paranoia, "hackigt" tal och katatoniskt tillstånd förekommer med för mig, men det är lite olika från person till person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Brodern har inget att säga till om rent juridiskt. I Sverige kan man inte omyndigförklaras även om man är psykiskt sjuk.

det är ju iof sant, men det är inte så lätt att träffas om man blir utslängd av en vältränad 195 cm lång kille.. har nog inte så mkt att komma med mot honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BasketCase:

hans bror är psykvårdare

Hans bror låter honom inte gå ut själv?
Både du & din kille har schizofreni.?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag förstod det rätt så har ni aldrig träffats irl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hans bror låter honom inte gå ut själv?
Både du & din kille har schizofreni.?

jodå visst får han det men han klarar inte av att vara bland folkmassor, har själv samma problem fast inte lika allvarligt som min pojkvän. Vi bor dessutom på var sin sida om stan och för att komma till den andra måste man åka buss eller gå genom centrum..dvs folkmassor.


   
SvaraCitera