Aviseringar
Rensa alla

Bröst


Ämnesstartare

(mm den rubriken fick er att klicka)

Såg detta klipp när jag i diskussion med dazed gjorde en bröstgoogling.
Han säger här att hon alltid ska använda bh för att inte tänja ut bysten. Undrar om det bara gäller opererade bröst?
Man blir så jävla hjärntvättad av sådana här program alltså.

http://www.tv4play.se/program/plastikkirurgerna?video_id=883595


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Försöker du associera mitt goda namn med perverterade diskussioner kvinna? ANmäld 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bär alltid kalsonger för att inte få hängstjärtLedsen(men är nog för sent)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde taggat med dazed


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HALLÅ VAR ÄR ALLA SERIÖSA SVAR


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att det är tvärtom. Använder man BH jämt förlorar huden sin spänst och då blir tuttarna hängigare, om man låter dem hänga fritt får huden användning av sin spänst och då blir det inte alls lika mycket häng. Men det är bara något jag hört. Opererade tuttar är väl dock ofta tyngre än vad huden är van vid sedan innan och då kanske det är smart att använda något som håller upp dem.


   
SvaraCitera
penja

har hört så mycket olika om detta. jag har noll koll faktiskt. är oftast bh-lös när jag är hemma. min tanke nu var först "fan, tänkt om jag får hängbröst", men så kom jag på att äsch, får väl ha det i så fall. 

du behöver inte vara rädd isola. du kan använda bh hur mycket/lite du vill. 


   
SvaraCitera
Vision

Hippies (som väl gärna är bhfri) brukar ju ha rätt hängiga bröst. O' andra sidan kanske det är så de flesta äldre kvinnors bröst utanför mediavärlden ser ut??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bär aldrig bh längre. det är så skönt


   
SvaraCitera
kook
 kook

shit va han pillar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade fasta små bröst förra sommaren, sen blev de stora och jobbiga. använder oftast bh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter en massa googlande har jag läst mig till att det verkar vara tvärtom. Man kan göra bröstlyft under lokalbedövning också tydligen. Käre värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också hört olika gällande bh och bröstspänst.

Jag började med en bh-lös dag i veckan, dels för att jag fick ont av enkel aktivitet (typ, gå i trappor) vilket jag antog berodde på förtvinade muskler. Dels för att jag var rädd att gå utan bland folk. Såg ingen anledning till rädslan för kvinnliga bröst så tog tag i den själv.

Har storlek mindre på kupor så kan lol:a runt bh-lös utan att förstöra ryggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå naken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tänka mig att huden på ett par förstorade bröst är skör, i och med att den tänjts ut mer än vanligt, under ett väldigt kort tidspann (jämför med naturlig bröstväxt och tiden det tar att gå upp i kupstorlek). Jag tänker mig att man som nyopererad då gärna vill hjälpa bysten att hålla sig borta från bristningar och missanpassning, genom att få ett stöd i form av en brösthållare. Därför råds det då med behå-användning för att brösten på alla sätt och vis ska nå det önskade resultatet så gott det går. 

Jag tror inte att regeln appliceras lika mycket på naturliga bröst, då huden på dessa haft tid att vänja sig och anpassa sig till den ökade massan. Men sedan är det såklart individuell och visst kan det ske att, speciellt större bröst, får ta stryk i form av tänjning pga vikt + gravitation som då tär mer på huden. Det finns en rad faktorer att ta hänsyn till, och jag har säkert missat någon. Men kanske detta kan ge någorlunda vägledning.


   
SvaraCitera