Aviseringar
Rensa alla

Bröst och Arm Träning!


Ämnesstartare

Tjenare![smile]

Jag är en kille på 15 som är 178 lång och väger 56kg. jag vill träna upp mig i ARMAR och BRÖST eftersom det är dom delarna jag känner mig för smal i. [sad]

Jag är 86 cm runt bröstet och vill satsa på runt 90-95 cm.[wink]

Så jag vill gärna ha lite tipps om hur man kan mjuk starta och sen börja träna hårdare hemma. Kan man använda nått speciellt hemma?

så skriv gärna era tränings tipps här [bigsmile]


   
Citera

Har du tillgång till hantlar?


   
SvaraCitera

Bänkpress


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Investera i en skivstång eller hantlar, fast det bästa är nog att börja gymma.


   
SvaraCitera

Till att börja med är du lite för ung för att kunna uppnå ett så drastiskt resultat men självklart kan du öka din omkrets till viss del!

Här är några bra tips på överarmssövningar:

Koncentrationscurls

Hammercurls

Bicepscurls

Dessa övningar tränar alltså armens ovansida (Biceps Brachii)

För att träna Triceps Brachii och pectoralis major (bröstmusklerna) så är bra övningar:

Bänkpress

Kabelpress

Dips

Sök på alla dessa övningar på google så kommer du att hitta artiklar om hur man utför dem.

Lycka till med träningen! [bigcheers]

//Sultanen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Har du tillgång till hantlar?

Har ett par hantlar men tyvärr är dom för lätta 2kg [crazy]

Rock Lee:

Bänkpress

cpstoerd:

Investera i en skivstång eller hantlar, fast det bästa är nog att börja gymma.

Skivstångar, vart kan man köpa sånna isf?

Sultanen:

Kabelpress

Vad är det?[crazy]


   
SvaraCitera

Martenioh:

Skivstångar, vart kan man köpa sånna isf?

Ellos, stadium. Googla för fan.


   
SvaraCitera

Martenioh:

Vad är det?[crazy]

Som jag sa så sök upp alla övningar på google så kommer du att hitta utförande och teori. Bröst och tricepsövningarna kan vara svåra att göra hemma men om du har tillgång till ett gym kan du också be någon som jobbar där att visa dig övningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

Ellos, stadium. Googla för fan.

har inte haft orken. men tack endå. salgpåse elr vad det nu heter, kan man använda det för att träna upp bra armar?[bigcheers]


   
SvaraCitera

Martenioh:

kan man använda det för att träna upp bra armar?

Då ska du först lära dig bra slagtekninker. Så nej, inte riktigt.


   
SvaraCitera

Är du så smal så bör du träna upp hela kroppen annars kommer du gå som en apa, serious.


   
SvaraCitera

Sultanen:

Till att börja med är du lite för ung för att kunna uppnå ett så drastiskt resultat men självklart kan du öka din omkrets till viss del!

Till att börja med är hans ålder perfekt för att träna. Resultaten lär dyka upp "snabbt".


   
SvaraCitera

Obliques:

Till att börja med är hans ålder perfekt för att träna. Resultaten lär dyka upp "snabbt".

Jag håller inte med om vi pratar att bara bygga muskler. Förmodligen växer hans kropp fortfarande en hel del och mycket av energin han stoppar i sig går åt till att utveckla sin kropp och att växa på längden etc.

På ett sätt kan det vara positivt och det är att hans testosteron nivåer förmodligen skjutit ganska mycket i höjden på senare tid vilket hämmar muskeltillväxten. Däremot så är proteinsyntesen som krävs för att utveckla stora muskler förmodligen inte så intensiv vid bara 15 års ålder som det skulle behövas. Ge honom ett par år till.

Allt beror självklart på hans genetiska förutsättningar och i vilket stadium hans kropp befinner sig.


   
SvaraCitera

Köp lite AAS och ge fan i att äta ska du se till att allt går vägen. Jag föredrar piller du stoppar in i oralöppnigen, alternativt analen.

Gymmet ska vara ditt hem! Rekommenderar dig att träna varje dag, varav bröst och armar varannan.


   
SvaraCitera

Sultanen:

Däremot så är proteinsyntesen som krävs för att utveckla stora muskler förmodligen inte så intensiv vid bara 15 års ålder som det skulle behövas. Ge honom ett par år till.

Vad menar du med skulle behövas? All träning är bra för kroppen, han kan bygga på bra mycket. Man börjar väl inte träna bara för att bygga "stora muskler" som du uttrycket det. [tard] Allt är posetivt. man kan inte "bara" bygga muskler, fattar inte vad du menar med det.


   
SvaraCitera