Aviseringar
Rensa alla

Bröstlyft


Ämnesstartare

Hur säger man till sin mamma att man vill ha bröstlyft? Känns ju lite halvt awkward då vi inte riktigt diskuterar sånna saker... Har varit missnöjd med mina bröst hela mitt liv och har viljat ha bröstlyft i flera år!


   
Citera

Om vi får se dem så kan vi ju berömma om det behövs.


   
SvaraCitera

"Bedömma


   
SvaraCitera

Ingen mamma vill att ens barn ska göra sånt. Klart det är svårt att ta upp. Det finns nog inget smidigt sätt. Du kommer att behöva möta hennes smärta.

Har ni dålig kommunikation i familjen kan det vara därför du känner dig osedd och otillräcklig och försöker hitta en tydlig orsak enligt samhällsnormer, som bröstens form eller storlek. Förmodligen är det inget fel på dina bröst och är det fel på dem så fixas det inte med plastikkirurgi. Det är väldigt vanligt att man förenklar sina destruktiva känslor för att lättare kunna hantera dem men varje gång man gör det förvärrar man situationen. Du behöver gå till botten med varför du mår dåligt som människa. Det handlar nästan alltid om brist på kärlek.

Sånt här är svårt att säga, allt viktigt låter som klyschor.

Om du vill göra det och ta upp det med familjen så är mitt råd att få ditt problem att låta så 'medicinskt' som möjligt, och att uppvisa självbehärskning. Ta som exempel bröstcancerpatienter som får implantat. Den inställning de har vinner förståelse och legitimitet, så försök imitera den. Jag hoppas dock att du avstår från operation.


   
SvaraCitera

varför vill du förstöra dina bröst?


   
SvaraCitera

Inte Jung:
varför vill du förstöra dina bröst?

missnöjd hela livet, ung o förvirrad kanske, men som en annan skrev så hittar man rätta kärleken så spelarde ingen roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
varför vill du förstöra dina bröst?

Vill absolut inte förstora dem, vill göra ett lyft.


   
SvaraCitera

jackie97: Vill absolut inte förstora dem, vill göra ett lyft.

förstöra skrev jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:

förstöra skrev jag

Haha oj då, läste fel


   
SvaraCitera

jackie97:

Haha oj då, läste fel

lätt hänt 


   
SvaraCitera

Inte Jung: varför vill du förstöra dina bröst?

jackie97: Vill absolut inte förstora dem, vill göra ett lyft.

Inte Jung: förstöra skrev jag

jackie97: Haha oj då, läste fel

Att göra ett bröstlyft är väl inte samma sak som att göra en bröstförstoring eller att "förstöra" brösten.

Btw, hur gammal är du (jackie97) ?


   
SvaraCitera

titlover: Att göra ett bröstlyft är väl inte samma sak som att göra en bröstförstoring eller att "förstöra" brösten.

Jag är starkt emot alla former av kosmetiska operationer


   
SvaraCitera

Inte Jung: Jag är starkt emot alla former av kosmetiska operationer

Antingen vet du inte riktigt vad plastikoperationer är eller har du en väldigt felinställd uppfattning om plastikoperationer.

Anser du på fullt allvar att en person som ex råkat ut för en arbetsplatsolycka eller en trafikolycka och fått sin kropp så allvarligt skadad att en plastikoperation är enda sättet att få personen att fungera som människa igen är av ondo?
Likså alla som tyvärr har drabbats av fetma/övervikt och inte på eget sätt kan gå ner i vikt ska nekas plastikoperation (fettsugning)?

Det finns mängder mängder med plastikoperationer som jag anser är helt ok att genomföra. Det är nog en mycket liten del av alla plastikoperationer som består av tjejer som vill ha störra tuttar. Mycket glad


   
SvaraCitera

titlover: Anser du på fullt allvar att en person som ex råkat ut för en arbetsplatsolycka eller en trafikolycka och fått sin kropp så allvarligt skadad att en plastikoperation är enda sättet att få personen att fungera som människa igen är av ondo?

med kosmetiska operationer menar jag givetvis ytliga skäl, är man grovt vanställd av någon anledning så är det en annan sak


   
SvaraCitera

titlover: Likså alla som tyvärr har drabbats av fetma/övervikt och inte på eget sätt kan gå ner i vikt ska nekas plastikoperation (fettsugning)?

Nej, de behöver disciplin, inte en lätt utväg (är själv fet för övrigt)


   
SvaraCitera