Aviseringar
Rensa alla

Bröstlyft


Inte Jung: med kosmetiska operationer menar jag givetvis ytliga skäl, är man grovt vanställd av någon anledning så är det en annan sak

Jag misstänkte nästan det trots att du skrev...

Inte Jung: Jag är starkt emot alla former av kosmetiska operationer


titlover
: Likså alla som tyvärr har drabbats av fetma/övervikt och inte på eget sätt kan gå ner i vikt ska nekas plastikoperation (fettsugning)?

Inte Jung: Nej, de behöver disciplin, inte en lätt utväg (är själv fet för övrigt)

Fetma och övervikt håller på att bli vår största välfärdssjukdom. Jag menar inte att dom som väger kanske 150 kg och är 180 cm långa ska fettsugas men väger de nästan det dubbla så är kanske fettsugning och avsnörpning av tarmen (har glömt vad det medicinska namnet är) enda utvägen.


   
SvaraCitera

titlover: Jag menar inte att dom som väger kanske 150 kg och är 180 cm långa ska fettsugas men väger de nästan det dubbla så är kanske fettsugning och avsnörpning av tarmen (har glömt vad det medicinska namnet är) enda utvägen.

Kan inte påstå att jag sett särskilt många personer som väger runt 300 kilo, men nä, jag håller inte med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titlover:

Att göra ett bröstlyft är väl inte samma sak som att göra en bröstförstoring eller att "förstöra" brösten.

Btw, hur gammal är du (jackie97) ?

Jag ska fylla 19 år snart


   
SvaraCitera

Inte Jung: Kan inte påstå att jag sett särskilt många personer som väger runt 300 kilo, men nä, jag håller inte med.

Nej, men uppåt 200 kg och är 175 cm långa. Känner en gubbe som är någonstans mellan 40 och 50 år och enl dom som känt honom så var han "lite" överviktig redan som 15-åring och sen har han bara ökat i vikt för varje år.


   
SvaraCitera

jackie97: Jag ska fylla 19 år snart

Då får du ju i vart fall rent juridiskt själv avgöra utan att blanda in dina föräldrar om du ska göra ett bröstlyft.


   
SvaraCitera

titlover: Nej, men uppåt 200 kg och är 175 cm långa. Känner en gubbe som är någonstans mellan 40 och 50 år och enl dom som känt honom så var han "lite" överviktig redan som 15-åring och sen har han bara ökat i vikt för varje år.

Det finns en anledning till att man ohejdat tillåter sig att öka i vikt, det är bättre att bota den än att komma med en snabbfix som inte löser någonting i långa loppet


   
SvaraCitera

Inte Jung: Det finns en anledning till att man ohejdat tillåter sig att öka i vikt, det är bättre att bota den än att komma med en snabbfix som inte löser någonting i långa loppet

Självfallet är fettsugning/plastikoperation något som man ska ta till i yttersta nödfall.

Men åter till TS fråga... om hon nu är så pass missnöjd med sina bröst att hon mår psykiskt dåligt av det och skulle må bättre att ett bröstlyft så är det ju bättre att hon gör ett bröstlyft och börjar må bättre psykiskt - än att hon skulle må psykiskt dåligt resten av sitt liv.


   
SvaraCitera

titlover: Men åter till TS fråga... om hon nu är så pass missnöjd med sina bröst att hon mår psykiskt dåligt av det och skulle må bättre att ett bröstlyft så är det ju bättre att hon gör ett bröstlyft och börjar må bättre psykiskt - än att hon skulle må psykiskt dåligt resten av sitt liv.

Nej det är det inte, då uppmuntrar man bara det dåliga måendet och härnäst så kommer personen att börja må dåligt över en annan fysisk aspekt och vilja ändra den eftersom operation alltid kommer att finnas där som en lätt lösning, det är mycket bättre att uppmuntra personen till att lära uppskatta sig själv för vad den är istället för att försätta denne i ett livslångt lidande.


   
SvaraCitera

Inte Jung: Nej det är det inte, då uppmuntrar man bara det dåliga måendet och härnäst så kommer personen att börja må dåligt över en annan fysisk aspekt och vilja ändra den eftersom operation alltid kommer att finnas där som en lätt lösning, det är mycket bättre att uppmuntra personen till att lära uppskatta sig själv för vad den är istället för att försätta denne i ett livslångt lidande.

Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till? Genom mängder av piller? Nervtabletter? Psykofarmaka? Nervtjack?

Nej, då tror jag faktiskt att en plastikoperation är att föredra än att trycka i patienten nervtabletter på obestämd framtid.

DOCK - vilket naturligtvis är superviktigt för den som ska göra en plastikoperation - att man låter en duktig välrenomerad kirurg utföra ingreppet. Det finns alldeles för många okvalificerade plastikkirurger som växt upp som svampar ur jorden senare år som man ska akta sig för.


   
SvaraCitera

titlover: Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till? Genom mängder av piller? Nervtabletter? Psykofarmaka? Nervtjack?

Det finns åtskilliga vis att öka sin självuppskattning och bör anpassas på basis av enskilda fall, medicinering är ingen grund för det.


   
SvaraCitera

Inte Jung: Det finns åtskilliga vis att öka sin självuppskattning och bör anpassas på basis av enskilda fall, medicinering är ingen grund för det.

Kan du lite mer analyserande förklara VARFÖR du är emot plastikoperationer. Jag kan acceptera att du är kritisk till alla tjejer som vill göra bröstförstoringar men vad har du emot bröstlyft?

Visst, acceptera sitt utseende säger du. Men är inte i så fall alla gym också något vi bör förkasta? Bättre att äta rätt och röra sig mer genom promenader, jogging, cykling, skidåkning, simning osv. Än att på ett konstgjort sätt bygga upp muskler och kondition på ett gym!??


   
SvaraCitera

titlover: Kan du lite mer analyserande förklara VARFÖR du är emot plastikoperationer. Jan kan acceptera att du är kritisk till alla tjejer som vill göra bröstförstoringar men vad har du emot bröstlyft?

Jag är inte helt säker på vad bröstlyft innebär så kan inte vara precis kring just det men jag har i tidigare inlägg förklarat precis varför jag inte tycker om det; inbillade genvägar som i längden inte löser någonting, det spelar ingen roll om gräsmattan är välklippt när huset brinner.

titlover: Visst, acceptera sitt utseende säger du. Men är inte i så fall alla gym också något vi bör förkasta? Bättre att äta rätt och röra sig mer genom promenader, jogging, cykling, skidåkning, simning osv. Än att på ett konstgjort sätt bygga upp muskler och kondition på ett gym!??

Jepp, gym är poänglösa


   
SvaraCitera

Inte Jung: Jag är inte helt säker på vad bröstlyft innebär så kan inte vara precis kring just det men jag har i tidigare inlägg förklarat precis varför jag inte tycker om det; inbillade genvägar som i längden inte löser någonting, det spelar ingen roll om gräsmattan är välklippt när huset brinner.

Jag känner själv en kvinna som har gjort ett bröstlyft. Hon födde inom bara några år tre barn varav första barnet när hon bara vara dryga 16 år gammal. Men allt ammande eller snarare när ammandet var över så hängde i princip brösten som två tomma stora påsar på överkroppen på henne. Hon var supermissnöjd med brösten och hon gjorde ett bröstlyft. Tror att läkaren både tog bort överskottshud och pumpade upp brösten med något för mig okänt material (silikon?) och såg till att de mer stog rakt ut än hängde rakt ner. Och resultatet blev riktigt bra och kvinnan är väldigt nöjd.
Kanske inte bestående till hon sitter på långvården som 90-åring men är hon nöjd ett antal år framåt så är väl det bra.

Vi lever liksom inte på 1800-talet utan varför inte acceptera utvecklingen utan att för den skull gå till sådana ytterligheter som Michael Jackson gjorde !?


   
SvaraCitera

titlover: när ammandet var över så hängde i princip brösten som två tomma stora påsar på överkroppen

Min kommentar om det är: Nice!
Samt, bra exempel med en person som uppenbarligen har problem med att göra vettiga val i livet


   
SvaraCitera

Bra att du vill ta upp det med din mamma. Hon lär väl knappast hosta upp ca 100 k för ett lyft men det är ju bra att ni pratar om det i alla fall. Samhället har sjuka ideal på kvinnors kroppar och vi stackars kvinnor vänder oss ut och in för att passa in i dem. Du är fin som du är (inte för att andras åsikter spelar någon roll, det är DIN kropp). Bröst väger, speciellt om man har större byst, så är det bara. 


   
SvaraCitera