Aviseringar
Rensa alla

Brösttafsande på bästa sändningstid


Ämnesstartare

När Björn som en del i en sketch  i senaste melodifestivalen tog Nour på bröstet lät kritiken inte vänta på sig. Många tycker att det är okej eftersom det hela var Nours idé medan andra anser att brösttafs aldrig ska normaliseras.
Vad anser du?


   
Citera
blejbi

Det var ganska olämpligt, främst eftersom det är många barn som tittar på festivalen. Sen det här med hur barn nuförtiden så enkelt exponeras för sex på internet kan ju omdiskuteras på andra sätt, men nu gäller det ju faktiskt riks-TV. Sex är ju bra och viktigt för barn att lära sig, men då tycker jag inte brösttafsande är okej att visa. Visserligen tror jag att många barn inte tänker i termer av sex, utan ett barn tänker bara "Haha, han tror att det är hans egna bröst!". Men ändå... sen så handlar det ju även mycket om de tonåringar som tittar samt vi vuxna.

Och jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om detta på nåt sätt enligt feminister "behövs" för att avsexualisera kvinnors bröst. För det går nämligen inte, bröst är bröst och de är sexiga.


   
SvaraCitera
Paseo

isola: Tjej: Den var inte olämplig

varför skulle det vara olämpligt
ingen har tvingat nour, va ju dessutom hennes idé ja
hade man sagt nu ska du fan bli tafsad på å hon sa ne vill inte men dom ändå tvingar stackarn hade det vart skandal såklart
ser inget dåligt i detta. vet inte varför bröst är en så stor grej 2014.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blejbi: Och jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om detta på nåt sätt enligt feminister "behövs" för att avsexualisera kvinnors bröst. För det går nämligen inte, bröst är bröst och de är sexiga.

Det är nog få som anser att detta är en jämställdhetsgrej.
Bröst är hudfettklumpar. Men ja, som stressbollar är de ju bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: Den var inte olämplig


   
SvaraCitera
blejbi

isola:

Det är nog få som anser att detta är en jämställdhetsgrej.
Bröst är hudfettklumpar. Men ja, som stressbollar är de ju bra.

Vem är det som säger att de bara är hudfettklumpar? Du? Alla kvinnor? Alla män? Det finns jättemånga heterosexuella tjejer som inte håller med dig nämligen, och de flesta tjejer tittar ofta på sina bröst och andra tjejers bröst och jämför. Det är naturligt. För tjejer är det kanske inte alltid en sexuell fråga, utan en fråga om självkänsla och status. Men bröst sticker ut, och det förknippas både bland män och kvinnor som ett sexuellt attribut hela världen över. För män finns liknande attribut för deras kroppar.

Alla svenska killar som håller med dig gör det endast eftersom vi lärt oss att hålla med kvinnor gör att vi får ligga med dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blejbi:

Vem är det som säger att de bara är hudfettklumpar? Du? Alla kvinnor? Alla män? Det finns jättemånga heterosexuella tjejer som inte håller med dig nämligen, och de flesta tjejer tittar ofta på sina bröst och andra tjejers bröst och jämför. Det är naturligt. För tjejer är det kanske inte alltid en sexuell fråga, utan en fråga om självkänsla och status. Men bröst sticker ut, och det förknippas både bland män och kvinnor som ett sexuellt attribut hela världen över. För män finns liknande attribut för deras kroppar.

Alla svenska killar som håller med dig gör det endast eftersom vi lärt oss att hålla med kvinnor gör att vi får ligga med dom.

Så man kan inte jämföra hudfettklumpar menar du? Det är ju vad de är. Hudfettklumpar med körtlar som finns till för att föda spädbarn. Sedan att de blivit sexualiserade är en annan sak.


   
SvaraCitera
blejbi

isola:

Så man kan inte jämföra hudfettklumpar menar du? Det är ju vad de är. Hudfettklumpar med körtlar som finns till för att föda spädbarn. Sedan att de blivit sexualiserade är en annan sak.

Haha, slingra dig inte med ett sånt dåligt svar utan försök argumentera istället. Bröst har många definitioner men hudfettklumpar är en felaktig beteckning då man kan ha hudfettklumpar på andra ställen i kroppen. Men ja, kalla de vad du vill, det hör ändå inte till diskussionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blejbi:

Haha, slingra dig inte med ett sånt dåligt svar utan försök argumentera istället. Bröst har många definitioner men hudfettklumpar är en felaktig beteckning då man kan ha hudfettklumpar på andra ställen i kroppen. Men ja, kalla de vad du vill, det hör ändå inte till diskussionen.

Bröst ÄR hudfettklumpar med körtlar i. Vad man sedan gäller att se dem somfår srå för en själv. Återkom när du stött på ett par bröst irl, tack och hej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: Den var inte olämplig

orka..


   
SvaraCitera
blejbi

isola:

Bröst ÄR hudfettklumpar med körtlar i. Vad man sedan gäller att se dem somfår srå för en själv. Återkom när du stött på ett par bröst irl, tack och hej.

Jag förde en diskussion med dig ovan men om du inte har kunskapen eller intelligensen att svara så förstår jag. Sen att du nu tar till härskarteknik i slutet gör dig inte särskilt mycket mer sympatisk utan du sjunker bara i mina ögon. Vafan... Le lite va.


   
SvaraCitera
time
 time

blejbi:

Jag förde en diskussion med dig ovan men om du inte har kunskapen eller intelligensen att svara så förstår jag. Sen att du nu tar till härskarteknik i slutet gör dig inte särskilt mycket mer sympatisk utan du sjunker bara i mina ögon. Vafan... Le lite va.

Nu tycker jag du tar i på ett väldigt otrevligt sätt. Isola bemötte vad du sa med fakta. Bröst är hudfettklumpar med körtlar i, det kommer man inte ifrån. Du behöver verkligen inte sänka dig till personangrepp, håll en trevligare ton.


   
SvaraCitera

jag kan utan att överdriva konstatera att man inte fick så mycket kontext från det bifogade klippet, så för oss som betraktar melodifestivalen som olämplig i sig finns inte särskilt mycket att utgå från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde normaliseras. Att ta en man eller en kvinna på brösten bör vara samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ju i humor syfte, men så klart är det lite konstigt då det är mycket barn som kollar osv.


   
SvaraCitera