Aviseringar
Rensa alla

Bröstvårtepiercing


Ämnesstartare

Behöver lite hjälp här va!
Jag är en tjej som funderar på att pierca bröstvårtan. Kolla runt lite på youtube och såg tjejer som verkligen skrek när dom gjorde de på dom. Någon som vet om det verkligen gör så ont? Och något mer jag borde tänka på?


   
Citera
Ämnesstartare

har inte piercat men mina bröstvårtor är iaf ganska känsliga.......... skulle nog skrika av att få en nål igenom [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar det någon roll? Det blir bara värre m man bryr sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska tydligen göra för jävla ont, ja. Men det går ju över på några sekunder, så spela roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fulheten går däremot inte över på några sekunder...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men har också hört att det ska göra mycket ondare på killar än på tjejer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dead battery:

Men har också hört att det ska göra mycket ondare på killar än på tjejer?

Vad spelar det för roll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet att det är individuellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina bröstvårtor är piercade. Båda togs med en 1,6mm nål i studio. Ont gör det definitivt men inte så ont att jag skrek. Vad jag vet så ska det göra ondare på tjejer då deras bröstvårtor innehåller mer nerver än killars.

Om du ska pierca dem, gör det hos en seriös piercare i en studio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej!
Jag piercade min bröstvårta för 4 dagar sen och gjorde inte särskilt ont. Självklart känns det och svider lite, but it's totally worth it! Jag har varit lite öm nu i dagarna, men så länge du inte pillar på det så sköter det sig själv! 🙂

Lycka till!


   
SvaraCitera

Har själv tagit i högra, tycker inte det kändes alls faktiskt, mycket värre dagarna efter faktiskt, trodde jag skulle dö, men det är lätt värt det! [y]


   
SvaraCitera

Jag skrek när jag gjorde min, men inte för att det gjorde ont, utan för att det var en ganska ovan känsla och en chock då det gick så fort.
Jag rekommenderar dig att gå utan behå i ett par dagar och byta kompresser i runt 1-3 dagar (ha dock inte kompress över natten, den måste få andas) efter proceduren är gjord. Bröstvårtan läker i regel väldigt fint, men kläder och dyl. kan lätt smutsa ner den. Plus att den är extremt stötkänslig första dygnen. Det är inget farligt, men det gör djävulskt ont.

Efteråt är det en extremt trevlig piercing, den gör bröstvårtan känsligare och i regel lite större, och du märker knappt att du äger den i vardagen. [y]


   
SvaraCitera

Risken för infektioner är ju rätt läskig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dead battery:

Men har också hört att det ska göra mycket ondare på killar än på tjejer?

Det är ju individuellt. Men killar skriker nog mer pga mesar.


   
SvaraCitera