Aviseringar
Rensa alla

Brott och straff Panik


Ämnesstartare

Hej, jag har en bokanalys att skriva för brott och straff av Fjordor Dostojevskij, andra boken. Men har sökt igenom hela internet och det står bara om första boken på nätet. Skulle vara jätte tacksam då analysen redan är en dag försenad så om någon har läst boken och kunde hjälpa mig skulle jag bli evigt tacksam 🙂 Boken är även jätte svår förstod så jag förstår ingenting och kommer knappt ihåg vad jag har läst, förstår verklige inte hur jag ska kunna skriva något som jag inte förstår.

Vad jag ska skriva är: 
Analys

  •  handling
  • Motiv
  • Tema
  • Karaktärer
  • Miljö
  • Språk och stil

Och en egen tolkning av boken.
Vilket jag heller inte kan 🙁


   
Citera
time
 time

Du måste berätta för din lärare att du inte förstått uppgiften så hen kan hjälpa dig med hur du ska jobba för att förstå hur man jobbar med texter! Det är en viktig kod att knäcka och hjälper din läsförståelse. Om vi hjälper dig fuska nu gör vi dig bara en björntjänst, din lärares jobb är att hjälpa dig klara av det här 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men då kan jag ju göra ett ännu bättre arbete nästa gång, Uppgiften är ju redan försenad och behöver bara super lite hjälp XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Du måste berätta för din lärare att du inte förstått uppgiften så hen kan hjälpa dig med hur du ska jobba för att förstå hur man jobbar med texter! Det är en viktig kod att knäcka och hjälper din läsförståelse. Om vi hjälper dig fuska nu gör vi dig bara en björntjänst, din lärares jobb är att hjälpa dig klara av det här 🙂 

Jag förstår uppgiften och allt men vi har läst andra boken och inte båda böckerna, alltså har vi kastats in i en berättelse, anledning till detta var för att vi skulle läsa slutet, och det är inte konstigt att jag inte försår boken då


   
SvaraCitera
time
 time

Detveetdu:

Jag förstår uppgiften och allt men vi har läst andra boken och inte båda böckerna, alltså har vi kastats in i en berättelse, anledning till detta var för att vi skulle läsa slutet, och det är inte konstigt att jag inte försår boken då

Men även andra boken och slutet har en handling och karaktärer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Men även andra boken och slutet har en handling och karaktärer...

ja men det är ju lättare om man har läst första boken då de håller ihop eller hur?


   
SvaraCitera

Detveetdu:

ja men det är ju lättare om man har läst första boken då de håller ihop eller hur?

Vad hindrar dig ifrån att läsa första? När är deadline för inlämning? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte hunnit det 🙁 igår XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad hindrar dig ifrån att läsa första? När är deadline för inlämning? 

har inte hunnit det 🙁 igår 🙁


   
SvaraCitera

Detveetdu:

har inte hunnit det 🙁 igår 🙁

Jojo, men deadline efter deadline så att säga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jojo, men deadline efter deadline så att säga. 

haha va? XD


   
SvaraCitera

Detveetdu:

haha va? XD

Ja, varför hade du skapat denna tråden om det redan vart kört i ämnet liksom? Du kanske har förbrukat din chans att uppnå högsta betyg, men än borde det finnas chans att klara kursen! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

S3ON:

Ja, varför hade du skapat denna tråden om det redan vart kört i ämnet liksom? Du kanske har förbrukat din chans att uppnå högsta betyg, men än borde det finnas chans att klara kursen! 

Det är inte så allvarligt, skapade denna tråden så jag kunde få lite andras inblickar och bli klar med arbetet idag. Varför skulle det vara kört? hade inte bett m hjälp om jag verkligen inte behövt de, brukar inte be om hjälp såhär utan göra mina inlämningar själv men nu för första gången behöver jag verkligen hjälp så snälla


   
SvaraCitera

Dina läxor, dina problem Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Dina läxor, dina problem Galen

Vill du inte hjälpa mig så behöver du inte skriva en onödig kommentar.


   
SvaraCitera