Aviseringar
Rensa alla

Bruk och missbruk av droger bland ungdomar i Sverige


Ämnesstartare

Tja! Innan något annat så vill jag bara säga att den som har för avsikt att söka eller sälja droger i denna tråd, inte behöver göra sig besvär att skriva.

Jag är en kille på 17 vintrar från de allra nordligast delarna av landet och jag skulle vilja veta hur vanligt bruk eller missbruk av droger egentligen är bland ungdomar runt om i Sverige idag. Har sorgligt nog alldeles för mycket erfarenhet med droger då jag använt kokain, amfetamin, receptbelagda tabletter, ecstasy, lean, alkohol, (JA alkohol är en drog betydligt skadligare än både marijuana och psykedeliska) LSD, shrooms och cannabis.

Vad har ni för erfarenhet med droger och hur ser det ut vart ni bor? Vad tycker ni om narkotikapolitiken vi har i Sverige?

Sen om ni har frågor eller bara vill snacka med någon som förstår SKRIV BARA, jag hjälper mer än gärna om jag kan, då jag har väldigt stor kunskap och erfarenhet om droger och missbruk.


   
Citera

Aldrig tagit själv, men jag känner de som använt cannabis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Aldrig tagit själv, men jag känner de som använt cannabis. 

Är lite nyfiken, hur ser du på cannabis och folk som använder cannabis, då du inte har erfarenhet av det?


   
SvaraCitera

BetterDayz:

Är lite nyfiken hur ser du på cannabis och folk som använder cannabis, då du inte har erfarenhet av det?

Kommer aldrig att testa det av diverse anledningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Kommer aldrig att testa det av diverse anledningar. 

Det är ju bara bra. Men tänkte mer på hur synen på cannabis är bland folk som inte använt det. Är nyfiken på hur många myter som lever kvar 2016 🙂


   
SvaraCitera

har brukat ett antal droger, varav alkohol är den tyngsta. sveriges narkotikapolitik är djupt omoralisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vismut:
har brukat ett antal droger, varav alkohol är den tyngsta. sveriges narkotikapolitik är djupt omoralisk.

Ja! Jag förstår inte varför man vill ha ett system där man straffar individer som redan har ett helvete. Varför straffa, döma och förstöra liv istället för att hjälpa?


   
SvaraCitera

BetterDayz:

Det är ju bara bra. Men tänkte mer på hur synen på cannabis är bland folk som inte använt det. Är nyfiken på hur många myter som lever kvar 2016 🙂

På vilket sätt tänkte du? Vad jag tror om dess effekter eller något annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

På vilket sätt tänkte du? Vad jag tror om dess effekter eller något annat?

Nja, tänkte väl om vanliga myter generellt lever kvar, så som att det kan orsaka rygg- och bensmärtor, testikelcancer, permanenta hjärnskador och att det totalt saknar medicinskt värde, är en inkörsport till tyngre droger, med mera...


   
SvaraCitera

BetterDayz: lean

vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung:

vad?

Är hostmedicin med kodein som man blandar ut med valfri soft drink


   
SvaraCitera

BetterDayz: Är hostmedicin med kodein som man blandar ut med valfri soft drink

vilket land bor du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung:

vilket land bor du i?

Sverige 🙂


   
SvaraCitera

BetterDayz: jag har väldigt stor kunskap och erfarenhet om droger

BetterDayz: betydligt skadligare än både marijuana och psykedeliska) LSD, shrooms och cannabis.

cannabis är ett samlingsnamn för drogen i både växtform (marijuana) och kådform (hasch)

mvh


   
SvaraCitera

BetterDayz: Sverige 🙂

syftade på att det inte finns någon kodeinbaserad hostmedicin här


   
SvaraCitera