Aviseringar
Rensa alla

Brukar du köpa Rättvisemärkta produkter?


Ämnesstartare

Image


   
Citera

My dreams are her:

Nej, aldrig (Du röstade på detta alternativ)

tycker det finns så många sånna olika märken, vet inte vilka man ska ta [shake]


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Sällan (Du röstade på detta alternativ)

Brukar vara dyra


   
SvaraCitera

Har aldrig sett, men tror att jag skulle, om det gick rätt till ;/


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nej, aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Tror inte att det är någon direkt skillnad på det och vanligt. Har ju visat sig att för de som jobbar på "rättvisemärkta" teplantage är det precis samma situation som för de på "vanliga" teplantage.


   
SvaraCitera

Buddah:

Har ju visat sig att för de som jobbar på "rättvisemärkta" teplantage är det precis samma situation som för de på "vanliga" teplantage.

Såklart, misstänkte väl att det bara var skit, så tråkigt ;(


   
SvaraCitera

Nej, jag köper aldrig "Rättvisemärkta produkter" men det beror främst av två anledningar...

1. de är dyrare

2. ex rättvisemärkt potatis bör ju rimligen odlats utan konstgödsel. Men jorden då? Hur "förorenad" o "förgiftad" är inte den? Hur många miljoner ton gifter faller inte ner på våra odlingslandskap årligen... både från svenska industrier o utländska med för den delen. Hur mycket skit får vi inte in från ex Tyskland främst Ruhr-området, Polen o inte att förglömma... från Storbritannien? Jag bor själv på landet o odlar lite potatis, grönsaker, frukt, tomater, jordgubbar, hallon osv o använder alltid naturliga gödningsämnen som ex Blodmjöl o Benmjöl men har trots det alltid funderingar över hur "naturligt" det är... det som jag själv producerar med tanke på all skit som faller ner över mina jordar! [sad] ... [mad]


   
SvaraCitera

bara när det bara är någon krona dyrare... Har inte så himla mycket att röra mig med att jag kan betala typ 25% mer för rättvisemärkt.


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

ex rättvisemärkt potatis bör ju rimligen odlats utan konstgödsel.

rättvisemärkt handlar väl snarare om att produkten framtas utan slaveri... Typ att de som till exempel odlar faktiskt får lön som är "skälig" ?


   
SvaraCitera

radartard:

rättvisemärkt handlar väl snarare om att produkten framtas utan slaveri... Typ att de som till exempel odlar faktiskt får lön som är "skälig" ?

[blush] Sorry... sorry... sorry... nu var jag totalt ute o cyklar... sent på natten. [blush] Tror inte ens jag sett någon sådan, tyvärr.

Tänkte kanske på Gröna Nyckelhålet.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Ibland (Du röstade på detta alternativ)

[cute]

Det beror på vad det är för vara, om den samtidigt är ekologisk och på hur mycket dyrare den är.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Ibland (Du röstade på detta alternativ)

Handlar sällan öht, och oftast när jag gör det är det varor som inte finns rättvisemärkta. Men de få gånger jag köper bananer, choklad, eller kaffe eller dylikt så köper jag FT.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nej, aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Kostar mer


   
SvaraCitera
Åtta

My dreams are her:

Nej, aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Gillar smaken av arbetarblod.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nej, aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Tycker dom kläderna är så fula. [shake]


   
SvaraCitera