Aviseringar
Rensa alla

Brukar ni besöka släktingar/bekantas gravar/minneslundar?


Ämnesstartare

Kom att tänka på det, för innan jag flyttade till stan besökte jag ibland farmor och farfar på kyrkogården och nu har jag inte gjort det på ett par år och har lite dåligt samvete över det. Men vet inte riktigt varför, jag tänker ju ändå på dom

Har inte besökt morfar i minneslunden än heller, men vet liksom inte varför man gör sådant.. Även om det är en väldigt fin plats och sådär, men han vet ju inte att jag kommer dit..

Blev nyfiken på hur andra tänker Rodnar


   
Citera
Ämnesstartare

tumblr_mpjh5asNEf1s087tdo1_500.gif


Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är på pappas grav en gång i månaden och fixar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd: Nej

Dock så ligger min farfars grav utanför Laxå. Har bara varit där en gång. Farmors ligger i Storfors och där har jag aldrig ens varit. Morfars grav ligger dock betydligt närmare, men där är jag aldrig heller. Mamma och mormor går dock dit regelbundet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd: Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd: Ja

Så fort jag får tillfälle, brukar jag kolla förbi. Det är inte så ofta, deras gravar ligger i andra städer än den jag bor i. Men jag tar mig en titt förbi och..ptja, tänker på dem. Ungefär som när man går hem till en vän för att umgås. Man går till deras boning; där de fysiskt befinner sig.


   
SvaraCitera

Har bara min låtsas morfar som har dött än så länge, och han or begraven i Ungern, men tittar alltid förbi när jag är där


   
SvaraCitera