Aviseringar
Rensa alla

Brukar ni gå på föreläsningar?


Ämnesstartare

Brukar ni gå på de flesta föreläsningar som ges i era kurser? Idag finns ju all material, anteckningar, lösningar osv. på internet så det gör inget ifall man missar någon föreläsning. Men går ni på föreläsningarna ändå? Ifall ni har en lektion på morgonen enbart? Varför/varför inte?


   
Citera

Lär mig bättre då och man kan ställa frågor 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gick sällan förut, nu nästan varje gång

billigt sätt o hänga med, särskilt när man läser humaniora


   
SvaraCitera

När jag pluggade så ja..
För det va det man skulle göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zatzumaz: Lär mig bättre då

på vilket sätt?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ja, alla. dels lär jag mig bättre och sen läggs sällan anteckningar, pp och annat upp online. när det väl läggs upp pp och annat tycker jag inte att det är till hjälp alls om jag missat att gå och inte har egna anteckningar för att komplettera.
Dessutom är det ett utmärkt sätt att komma upp och ut bland folk. Och pluggar jag på universitetet så blir i alla fall pluggandet av....


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Anura: 7 st

Alltid. Har missat två föreläsningar pga sjukdom på 3,5 år. Skulle bli jättenojig över att missa något viktigt… och så är det ju liksom min sysselsättning och något jag tar lån för, vill ha ut så mkt som möjligt av pengarna.. eh, inbillar jag mig i alla fall Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: Skulle bli jättenojig över att missa något viktigt…

fast de kommer väl ändå upp på nätet?


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Anura:

fast de kommer väl ändå upp på nätet?

De flesta, ja! Men många Power points säger ju inte så mkt ändå… vissa föreläsare använder ju bara få ord eller bilder att utgå ifrån - då fattar en ju ingenting Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: vissa föreläsare använder ju bara få ord eller bilder att utgå ifrån - då fattar en ju ingenting

konstigt i min matte kurs så finns det en hel pdf fil som går igenom kapitel helt ordagrant och föreläsaren går bara igenom det typ.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Anura:

konstigt i min matte kurs så finns det en hel pdf fil som går igenom kapitel helt ordagrant och föreläsaren går bara igenom det typ.

det är inte riktigt upplagt så på min utbildning.. det handlar i princip aldrig om en speciell bok, och som sagt, aldrig ordagrant - utan presentationerna består mer av stödord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA! Jag tycker de är givande och gillar att sitta och anteckna sådär, är ett avslappnande sätt för mig att ta in och bearbeta information. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: ibland

men pinsamt sällan, kan inte sitta still så länge som föreläsningarna är


   
SvaraCitera
time
 time

Går så ofta jag kan, alla föreläsare lägger inte upp sina powerpoints och alla har inte heller tillräckligt utförligt visuellt material för att man ska hänga med utan att ha varit där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: alla föreläsare lägger inte upp sina powerpoints

känns som sådant skiljer sig ifall man läser till lärare eller ingenjör i vad som läggs ut? då der mer teoretiskt?


   
SvaraCitera