Aviseringar
Rensa alla

Brukar ni gå på föreläsningar?


time
 time

Anura:

känns som sådant skiljer sig ifall man läser till lärare eller ingenjör i vad som läggs ut? då der mer teoretiskt?

Det beror på föreläsaren, inte utbildningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smiter in på föresläsningar jag finner intressanta

om jag har tid


   
SvaraCitera

Ibland. Känns dumt att gå dit när det är 3-4 h. med en monoton föreläsare och halvsova. Då skäms jag bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att hänga med annars, behöver överblicken.


   
SvaraCitera

Anura:

på vilket sätt?

Alla lär sig på olika sätt. Jag lär mig genom att lyssna och se saker, inte bara läsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zatzumaz:

Alla lär sig på olika sätt. Jag lär mig genom att lyssna och se saker, inte bara läsa

vad pluggat du?


   
SvaraCitera

Exodus:

vad pluggat du?

Civilingenjör 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zatzumaz:

Alla lär sig på olika sätt. Jag lär mig genom att lyssna och se saker, inte bara läsa

det är iofs sant. men ifall man inte har gått igenom vad föreläsaren ska föreläsa om så känns de som om föreläsningen inte ger mig något, alltså vad jag själv känner :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Ja

Ja jag gick på nästan alla föreläsningar.


   
SvaraCitera
lax
 lax

verkligen, ja. erfarna professorer är oslagbara i att naturligt begrunda materialet, vilket ger det en avspänd atmosfär. 
dessutom så är, speciellt den jag har nu, benägen att kritisera litteraturen med meningar som "nu kommer jag ta upp något som inte står i kurslitteraturen, men som är betydande för sammanhanget..." frekvent. 


   
SvaraCitera

Anura:

det är iofs sant. men ifall man inte har gått igenom vad föreläsaren ska föreläsa om så känns de som om föreläsningen inte ger mig något, alltså vad jag själv känner :p

Läs igenom innan då 😛


   
SvaraCitera
reben

varit på 1 föreläsning på den här delkursen 🙁
men det har mest varit otur, försovningar o resor o sånt

brukar försöka gå. varit mkt mer i skolan den här terminen än jag var förr när jag pluggade iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zatzumaz:

Läs igenom innan då 😛

brukar du göra d?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: men det har mest varit otur, försovningar o resor o sånt

pendlar du?


   
SvaraCitera

Anura:

brukar du göra d?

ibland..men inte alls ofta, behöver inte det 🙂


   
SvaraCitera