Aviseringar
Rensa alla

Brukar ni krama/pussa era familjemedlemmar?


Ämnesstartare

sicilianmind:
gör så med mina vänner också? tänker på när jag skaffar pojkvän, knulla varje gång innan man skiljs åt lol?

så brukar jag göra med min pojkvän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

så brukar jag göra med min pojkvän

så kul e avis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: mamma har blivit så van med det att om jag kanske glömmer att pussa/krama henne godnatt så smsar hon nästa dag och frågar om jag är sur på henne Galen

Om jag spontant kramade eller pussade min mamma skulle hon nog undra om jag blivit galen på riktigt.


   
SvaraCitera
reben

ja, mkt ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Om jag spontant kramade eller pussade min mamma skulle hon nog undra om jag blivit galen på riktigt.

shit 🙁 haha, fan vad det skiljs åt mellan olika kulturer/familjer. Trodde alla kramade/pussade sina familjemedlemmar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: shit 🙁 haha, fan vad det skiljs åt mellan olika kulturer/familjer. Trodde alla kramade/pussade sina familjemedlemmar

Trodde att det var något mer ovanligt, men verkar vara väldigt vanligt av röstresultaten här att döma.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: Riktiga kramar, det vill säga varken fjollkramar eller machokramar.

hur definieras skillnaden? 

OnT: Jag och mina föräldrar rör aldrig vid varandra. Rör oftare vid vänner än vid mina föräldrar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Jag och mina föräldrar rör aldrig vid varandra. Rör oftare vid vänner än vid mina föräldrar.

Samma här faktiskt.


   
SvaraCitera
mynona

Zodd:

Samma här faktiskt.

Kramade mamma vid en begravning för några år sedan, minns jag. Har säkert kramat pappa som barn men kan inte minnas något specifikt tillfälle. Skulle kännas mycket underligt att utföra en sådan handling. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kramas varje dag och pussas. ibland brukar tillokmed jag utdela pussarFörvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Ja, ofta34.8%

tror min mamma börjar bli blödigare med åren 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar krama min mamma ibland. inte alls ofta. 
har aldrig pussat någon i min familj vad jag kan minnas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krama ibland vissa..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: hur definieras skillnaden?

Follkramar eller fjortiskramar, eller vad man nu vill kalla dem, går ut på att man ställer sig mitt emot varandra, lutar sig något framåt så att axlarnal på endera sida nuddar varandra och så lägger man armen några decimeter bakom den andres rygg. Gärna ackompanjerat av kindpussar som även dessa missar målet med flertalet decimeter.

Machokramen är besläktad, men till skillnad från fjollkramen rör faktiskt armen vid den andres rygg, det är emellertid den enda kroppsdelen som nuddar den andre och den ligger heller inte still utan för att utplåna alla misstankar om bögig intimitet dunkas den ett par-tre gånger innan den lämnar sin plats och kramen är över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Ja, ofta

ingår i min kultur att hälsa genom att pussa på kinden. familj, vänner, randoms etc.


   
SvaraCitera