Aviseringar
Rensa alla

brukar ni prata med er kropp?


Ämnesstartare

svara.        


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

alla har samma kropp


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera

den stora slemklump i aliens som vi alla har vuxit in i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nää aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är fan grovt underskattat. Välja en kroppsdel, och lyssna på vad den har att säga. Man blir förvånad över hur mycket och ofta kloka grejer det kan komma ifrån dom. Eller mycket och mycket, för mig kommer det oftast bara en mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag svär åt den ibland, men sällan direkt till den. vi kommer inte riktigt överens.


   
SvaraCitera
mynona

Nej, förutom att jag kan tycka att det är besvärligt att ha en. Kroppen har behov: exempelvis kan man störas av dess hunger när man är upptagen av viktigare saker och bli irriterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:
det är fan grovt underskattat. Välja en kroppsdel, och lyssna på vad den har att säga. Man blir förvånad över hur mycket och ofta kloka grejer det kan komma ifrån dom. Eller mycket och mycket, för mig kommer det oftast bara en mening.

hur gör man?


   
SvaraCitera

Tror nog man tar tag i kroppsdelen och ja typ klämmer tills det kommer ut något fint ljud. 

isola:

hur gör man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

igår när jag duschade pratade jag spanska med min fitta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Pratar jämt med allt. Om jag målar något fel, till exempel, så skäller jag ut händerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hur gör man?

var längesen jag gjorde det. Men man liksom fokuserar på den kroppsdel man vill tala med, bara för någon sekund, typ konekta med t.ex näsan så att den vet att man är där och redo att lyssna, och sen bara släpper och låter den säga sitt. För mig kommer det oftast bara en snabb mening, ibland lyckades jag inte konekta alls och någon gång om jag inte minns det fel hade delen inget alls att säga. Tror det var höger skenben. Tog det som att den var hyfsat nöjd. De flesta andra delarna klagade på mig.

Tror jag ska återuppta detta. Hann aldrig igenom alla delar förr. Gick för mig oftast bara att köra en del per gång man höll på. Även om det går snabbt som fan så fann jag det svårt att få någon kontakt med en annan del direkt efteråt.


   
SvaraCitera

Kommer inte så värst bra överens med min kropp så vi bråkar mest hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tala till sin egen kropp eller tala mha den? jag gör det sistnämnda iallafall, fast mer intuitivt än jättemedvetet.


   
SvaraCitera