Aviseringar
Rensa alla

brukar självskade-ärr bli ett problem?


Dodooo
Ämnesstartare

Jag har tänkt på det här en hel del men. Jag brukade ha ett problem med ett självskadebeteende - eller senast jag gjorde det var igår så det är väll fortfarande very much a problem, men inte som förut da.
Iaf, de mesta är på min mage eller vid höftbenet då det känns lättast att gömma, har ju alltid byxor och tröja på mig.
i de stunderna då någon får den stora äran att se min smoking ass body på bild brukar jag bara rita över det. 

Däremot undrar jag om detta kommer bli ett problem för mig? Kommer folk ens bry sig ahah? Tänker jag kanske för mycket på det?


   
Citera

Nej, annat än att du själv kanske tycker illa om att visa dem eller så, alla andra bryr sig mycket mindre än du själv gör över hur ärren ser ut, de undrar nog mer varför du är målad


   
SvaraCitera

Mm, man märker inte något förrän man säger det. De med katter och som har jobbat i kök har sår över allt. Ibland börjar man bara prata, så gör jag med, med min röda panna eller om jag ser tjock ut fast jag är smal. Jag skräms över min bula som jag ser i pannan och det har bara vart en gång när jag sagt de som de frågar om de känns vilket det inte gör. Det är bara jag som ser bulan och den kanske inte försvinner men inget som är farligt heller.


   
SvaraCitera

Jag har ärr på min arm och först vågade jag inte riktigt visa armarna bland folk för jag trodde dom skulle döma mig du vet, men nu skiter jag i vad alla tycker och tänker. Är fan lite stolt över ärren liksom och om nån stirrar på dem så stirrar jag tillbaka och väntar på att hen ska påpeka något om hen vågar. Fuck alla det är ens egna kropp 


   
SvaraCitera