Aviseringar
Rensa alla

Brun-röd toning


Ämnesstartare

Hej!
Jag har naturligt brunt hår och är lite trött på det nu.
Vill tona det brunt med lite röda nyanser i.
Notera att jag absolut inte vill ha illrött hår, utan att det bara ska glänsa lite rött samtidigt som själva hårfärgen är brun.
Min fråga då:
om jag tonar håret med den färgen, kommer de röda pigmenten aldrig gå bort? även om det är en toning och inte permanent hårfärg? [cute]
Jobbigt om det röda alltid kommer vara kvar om man inte skulle bli nöjd ju [n]


   
Citera
Ämnesetiketter

Är ditt hår ljust eller mörkt?

(Ja, jag vet att du skrev brunt, men det är jättestor skillnad på ljusbrunt och mörkbrunt)


   
SvaraCitera

rosapepsiburk:

Jag har naturligt brunt hår

Vad ovanligt.

rosapepsiburk:

om jag tonar håret med den färgen, kommer de röda pigmenten aldrig gå bort?

Om det är en normal toning kommer det antagligen försvinna ganska fort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Är ditt hår ljust eller mörkt?

Är nog mellanbrun, inte för ljus, inte för mörk. Beror på vilket ljus jag står i faktiskt haha. Men jag skulle nog säga något därimellan.


   
SvaraCitera

fråga hos en frisör? [cute]


   
SvaraCitera

rosapepsiburk:

mellanbrun

om du vill lägga i rött som bara "glänser" och syns i tex solljus, kan det vara bättre att ha en mer mörkbrun nyans på håret, annars kan det bli mer mörkrött än brunt. Det finns ju olika mahognyfärger, som ska vara brunröda, men det verkar mest vara pensionärer som har de färgerna[cute]


   
SvaraCitera

jag hade brunt hår med röda pigment i ungefär ett år. Sen för ett år sedan fick jag för mig att bli blond och usch vilket helvete det var med de röda pigmenten, vad frisören än gjorde så blev det lite orangea toner i håret. Idag syns inga röda pigment längre men det är för att jag håller på med silverschampo och toningar.

Och föresten, jag tonade håret rödbrunt och ändå fick jag problem. Det var mycket lättare att färga från svart hår till blont som jag gjorde för några år sedan. Så rött hår är ett helvete, iaf för mig.


   
SvaraCitera

jag förstår inte hur folk orkar tänka så mycket, om du bara tonar är det ju bara att vänta så kommer din naturliga fram om några tvättar om du nu skulle bli missnöjd. en färg som är som du beskriver är typ mahogny / kastanj.[rolleyes]


   
SvaraCitera
smisk

hannnah:

om du bara tonar är det ju bara att vänta så kommer din naturliga fram om några tvättar om du nu skulle bli missnöjd.

eller hur, det är bara hår dessutom [rolleyes]
tror jag hade 7 olika hårfärger under 10 månader en gång. fetskoj ju.


   
SvaraCitera

smisk:

tror jag hade 7 olika hårfärger under 10 månader en gång. fetskoj ju.

haha najs, jaa men allt går ju at fixa med den moderna tekniken...
har inte haft min naturliga hårfärg sen jag var ca 10 år, and i like it[cool]


   
SvaraCitera
smisk

hannnah:

har inte haft min naturliga hårfärg sen jag var ca 10 år, and i like it[cool]

samma här [bigcheers][party]


   
SvaraCitera

hannnah:

jag förstår inte hur folk orkar tänka så mycket, om du bara tonar är det ju bara att vänta så kommer din naturliga fram om några tvättar om du nu skulle bli missnöjd. en färg som är som du beskriver är typ mahogny / kastanj.[rolleyes]

Det tänkte jag också när jag ville ha rödbrunt hår.. Men röda pigmenten fastnade ändå, trots toning.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Men röda pigmenten fastnade ändå, trots toning.

då köper man en kall toning, så borde dom ju försVINNA?[rolleyes]


   
SvaraCitera

nope, jag gick till en frisör och det var knappt så att dem fick bort det på direkten. röda pigment är ett helvete, iaf för mitt hår.


   
SvaraCitera