Aviseringar
Rensa alla

Bryta ett beroende.


Ämnesstartare

Tjaa! Jag har ett sockerberoende som har varit med mig i ett långt tag... Detta kanske låter fjantigt men jag skulle behöva lite tips Rodnar Jag klarar mig inte en dag utan socker och det irriterar mig som in i helvete eftersom att jag försöker gå och ner vilket aldrig jag lyckas med 🙁 Tips på bra metod att bryta beroendet och på vad man kan käka på en fredag tex.. (gamer). Tack på förhand! Glad


   
Citera
Ämnesstartare

Lås fast dig själv i kedjor 


   
SvaraCitera
grisen

Natur godis elr vad det nu heter. Finns på hemköp å lite överallt. Mkt att välja på.

tugga tuggumi så du slipper ha något i munnen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VILKESTYRKA är det enda man behöver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lider faktiskt av samma problem, är bara för lat att göra något åt det :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grisen: Natur godis elr vad det nu heter

grisen: tugga tuggumi så du slipper ha något i munnen

det finns för mycket motsägelser här, tänker inte ens kommentera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
Jag lider faktiskt av samma problem, är bara för lat att göra något åt det :s

Det är fan sant men har ingen aning hur man ska ta  tag i saken :S 


   
SvaraCitera

Ett steg i taget är det som gäller. Käka tre bra måltider om dagen med normal mat. Skippa läsken först. Ta tag i snacks och liknande lite senare.


   
SvaraCitera
Bakric

Köp proteinpulver och drick proteinshakes när du känner dig gottsugen.
Antingen skaffar du någon god (men förmodligen dyr) och blir antagligen någorlunda belåten på det eller så skaffar du en riktigt snuskig ekonomivara som du tvingar dig själv att dricka tills aptiten är borta.

Men som Edinburgh sade, käka normalt och skippa läsk då det sabbar allt vad nyttigt heter.
Ät en ordentlig frukost (då menar jag inte två limpmackor istället för bara en) med mycket fett och protein. Typ kött, ägg, fisk eller liknande.
Ägg är visserligen billigt och enkelt att tillaga, men man fiser ju så fruktansvärt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Ett steg i taget är det som gäller. Käka tre bra måltider om dagen med normal mat. Skippa läsken först. Ta tag i snacks och liknande lite senare.

Tycker det här var en bra sammanfattning.

Macckan15: Tjaa! Jag har ett sockerberoende som har varit med mig i ett långt tag... Detta kanske låter fjantigt men jag skulle behöva lite tips Jag klarar mig inte en dag utan socker och det irriterar mig som in i helvete eftersom att jag försöker gå och ner vilket aldrig jag lyckas med 🙁 Tips på bra metod att bryta beroendet och på vad man kan käka på en fredag tex.. (gamer). Tack på förhand!

Äter du regelbundet tre större måltider om dagen samt mellanmål i form av frukt, smörgås eller liknande nyttigt? Då minskar sötsuget en aning. När du känner för att käka sött, ät först en frukt för att mätta både hungern och sötsuget, sen kan du äta godiset. Då blir inte suget lika starkt och du får inte i dig lika mycket godis. Mitt tips är att stegvis minska på mängden sött, lite i taget som till slut bli en stor minskning sett över tiden.


   
SvaraCitera

träna är bra grej, både för sockersug och vikten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Ett steg i taget är det som gäller. Käka tre bra måltider om dagen med normal mat. Skippa läsken först. Ta tag i snacks och liknande lite senare.

Bakric:
Köp proteinpulver och drick proteinshakes när du känner dig gottsugen.
Antingen skaffar du någon god (men förmodligen dyr) och blir antagligen någorlunda belåten på det eller så skaffar du en riktigt snuskig ekonomivara som du tvingar dig själv att dricka tills aptiten är borta.

Men som Edinburgh sade, käka normalt och skippa läsk då det sabbar allt vad nyttigt heter.
Ät en ordentlig frukost (då menar jag inte två limpmackor istället för bara en) med mycket fett och protein. Typ kött, ägg, fisk eller liknande.
Ägg är visserligen billigt och enkelt att tillaga, men man fiser ju så fruktansvärt...

Razor:

Tycker det här var en bra sammanfattning.

Äter du regelbundet tre större måltider om dagen samt mellanmål i form av frukt, smörgås eller liknande nyttigt? Då minskar sötsuget en aning. När du känner för att käka sött, ät först en frukt för att mätta både hungern och sötsuget, sen kan du äta godiset. Då blir inte suget lika starkt och du får inte i dig lika mycket godis. Mitt tips är att stegvis minska på mängden sött, lite i taget som till slut bli en stor minskning sett över tiden.

Blivande_japan:
träna är bra grej, både för sockersug och vikten

Tack som fan! 😀


   
SvaraCitera