Aviseringar
Rensa alla

bryta normer


Ämnesstartare

Tja!
Jag vill ha förslag på några sociala normer som de flesta människorna lever efter utan att ens kanske tänka på det, sen ska jag prova att bryta normerna ni skriver (asså de seriösa då) och sen skriva hur det gick och reaktioner med mera 


   
Citera

Folk tycker ofta att de är viktigare än andra och tar ofta sig själva på för stort allvar. Testa att bryta den normen.


   
SvaraCitera

Tron på att jorden inte är platt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Folk tycker ofta att de är viktigare än andra och tar ofta sig själva på för stort allvar. Testa att bryta den normen.

Okej hur tycker du jag ska göra de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:
Tron på att jorden inte är platt

Jag vill gärna ha seriösa svar


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag vill gärna ha seriösa svar

Det är ett seriöst svar. Människor blir heltossiga när man säger det. Har testat.


   
SvaraCitera

Könsnormer. De är ju oändligt många fortfarande. Och nä, det är inte biologiskt betingat att tjejer döms mer på utseendemeriter än vad killar gör.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Könsnormer. De är ju oändligt många fortfarande. Och nä, det är inte biologiskt betingat att tjejer döms mer på utseendemeriter än vad tjejer gör. 

Jo...


   
SvaraCitera

Nahual:

Jo...

go on


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

go on

Det är mer evolutionärt fördelaktigt för män att välja en partner med rätta fysiska attribut än det är för kvinnor.


   
SvaraCitera

Visste att det skulle vara din tråd, åh lård.. 


   
SvaraCitera

Nahual:

Det är mer evolutionärt fördelaktigt för män att välja en partner med rätta fysiska attribut än det är för kvinnor.

jag skulle säga att det är precis tvärtom


   
SvaraCitera

Nahual:

Det är mer evolutionärt fördelaktigt för män att välja en partner med rätta fysiska attribut än det är för kvinnor.

vonKissekatt:

jag skulle säga att det är precis tvärtom

Ut och skaffa källor med er istället för att spekulera om någonting långt utanför ert kunnande.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

jag skulle säga att det är precis tvärtom

Ingen seriös forskare hade hållit med dig. För män är en kvinnas genetik/ålder/hälsa det viktigaste. Utseendet är en fantastisk indikator för detta. För kvinnor är det viktigaste resurserna mannen har och är villig att investera. 
 Läste precis ut boken "Why beutiful people have more daughters". Den är rätt går igenom i stort sätt allt sånt här på ett enkelt sätt. Rekommenderar den.


   
SvaraCitera

Skepticdouche:

Ut och skaffa källor med er istället för att spekulera om någonting långt utanför ert kunnande.

Det är en tramsig diskussion om självklarheter som jag vet inte kommer ge något då vkk inte alls är ute efter att ändra sig.


   
SvaraCitera