Aviseringar
Rensa alla

Bucket list


24/7
 24/7
Ämnesstartare

Har ni någon sådan? En lista på saker ni ska göra innan ni dör. Jag har tänkt börja jobba på en sådan. 


   
Citera

- titta på The Wolverine
- köra i Göteborg
- titta på PSG - Real

Allt detta ska ske inom närmaste 48h sen är jag nöjd med livet!!

(Ne har ingen och kommer väl ej ha någon då jag tar livet som det kommer)


   
SvaraCitera

nä, ligga m 50 pers o ta alla droger i världen kanske. adoptera 1 unge. vill gifta mig med.


   
SvaraCitera

Jag har en som jag skrev som uppgift i religion och livskunskap i andra ring, på den skrev jag att jag ville ha ett hus med en veranda att sitta och gubbsupa något egentillverkat och se på medan solen går ned där bortom äppelträden. 


   
SvaraCitera

dazed:
Jag har en som jag skrev som uppgift i religion och livskunskap i andra ring, på den skrev jag att jag ville ha ett hus med en veranda att sitta och gubbsupa något egentillverkat och se på medan solen går ned där bortom äppelträden. 

Det låter fint. Egentillverkar herrn än?


   
SvaraCitera

iddqd:

Det låter fint. Egentillverkar herrn än?

Herrn har väl gjort några buteljer vin i sina dagar men det har mest varit på en experimentiell nivå. Jag gjorde ett fullt dugligt äppelvin för en tid sedan så kanske skulle man kunna göra något seriöst på en lite större skala snart. Du har väl provat på också öltillverkning om jag inte minns fel?


   
SvaraCitera

acceptera och respektera livet

läka i huvudet

kids


   
SvaraCitera

dazed:

Herrn har väl gjort några buteljer vin i sina dagar men det har mest varit på en experimentiell nivå. Jag gjorde ett fullt dugligt äppelvin för en tid sedan så kanske skulle man kunna göra något seriöst på en lite större skala snart. Du har väl provat på också öltillverkning om jag inte minns fel?

Najs. Har gjort öl ett antal gånger ja, det har blivit gott alla gångerna. Har även gjort vin några gånger, bland annat äppelvin. Sprit gör jag nu för andra gången. Förra gången blev jätteäckligt men jag hoppas att det här blir drickbart. Ska försöka få med mig en dunk till Gävle i alla fall.


   
SvaraCitera

rebeca: ligga m 50 pers

Samtidigt eller vadå?


   
SvaraCitera

iddqd:

Najs. Har gjort öl ett antal gånger ja, det har blivit gott alla gångerna. Har även gjort vin några gånger, bland annat äppelvin. Sprit gör jag nu för andra gången. Förra gången blev jätteäckligt men jag hoppas att det här blir drickbart. Ska försöka få med mig en dunk till Gävle i alla fall.

Vad gör herrn för typ av öl då? Ja sprit känns mer okej att det blir äckligt än typ öl,vin, cider-familjen, i värsta fall kan man ju grogga bort dom mer pikanta finkelsmakerna. 


   
SvaraCitera

superpojken:

Samtidigt eller vadå?

yep


   
SvaraCitera

jättemycket


   
SvaraCitera

dazed:

Vad gör herrn för typ av öl då? Ja sprit känns mer okej att det blir äckligt än typ öl,vin, cider-familjen, i värsta fall kan man ju grogga bort dom mer pikanta finkelsmakerna. 

Har mest blivit pale ales men även en jävligt fin porter. Nästa öl blir nog en stout eller något belgoinspirerat.  
Ja, jag kom på att det smakade rätt dugligt om man blandade i ginessens och blandade med tonic så det körde jag på ett tag. 


   
SvaraCitera

iddqd:

Har mest blivit pale ales men även en jävligt fin porter. Nästa öl blir nog en stout eller något belgoinspirerat.  
Ja, jag kom på att det smakade rätt dugligt om man blandade i ginessens och blandade med tonic så det körde jag på ett tag. 

Det låter fint det där, är det någon skillnad i svårighetsgrad? 

Jag är mer av en Schweppes Lemonman jag men okej, säger du det så så. 


   
SvaraCitera

dazed: Det låter fint det där, är det någon skillnad i svårighetsgrad?

Njae. Det är egentligen bara mängden och typerna av ingredienserna som skiljer sig. I en pale ale vill man oftast ha lite mer humle och i en stout mer rostad malt till exempel. Sen så blir det ungefär så svårt som man vill göra det. Känner att jag får skapa en tråd om detta.


   
SvaraCitera