Aviseringar
Rensa alla

Budget på 250k, vilken bil?


Ämnesstartare

Ok, nu är det så att om allt går som det ska tar jag körkort lite mindre än ett år. [smile] Mina föräldrar har lovat mig en bil för max. 250 000, så jag undrar helt enkelt: vilken bil som går inom prisramen är både sportig och billig i drift?

Har tittat lite på Peugeot 207 CC, som har ett nerfällbart metalltak. Är det någon har erfarenhet av den bilen?

Tack på förhand!

peugeot207cc.jpg


   
Citera

jag kommer personligen idiotförklara dig om du köper en peugeot om du har en budget för max 250k,
beror på vad du vill ha för bil så klart, fast jag skulle personligen rekommendera en mercedes CL, bmw z4 + hardtop, bmw 3 cab + hardtop, osv
fast vad gillar du för bilar?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en skinande ny trabant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AEriksson:

fast vad gillar du för bilar?:)

den ska inte vara för stor, räcker med tvådörrars. sportig.

AEriksson:

jag kommer personligen idiotförklara

tack[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, ta en ordentlig bil såsom en VW Passat eller eller Audi-kombi. Finge jag välja mellan sportbil och familjebil skulle jag lätt ta en familjebil, mycket stabilare [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikipedio:

Har tittat lite på Peugeot 207 CC, som har ett nerfällbart metalltak. Är det någon har erfarenhet av den bilen?

Är inte den rätt tjejig [rolleyes]


   
SvaraCitera

wikipedio:

den ska inte vara för stor, räcker med tvådörrars. sportig.

Kolla på Mercedes SL, begagnat dock, audi tt, bmw z3 / z4,
för dom pengarna borde du också kunna få tex en porsche boxter, fast ett tips, om du får typ "250K", så typ, köp kanske en bil för max 150 k, för det finns mycket som du själv skulle vilja göra
tex köpa feta fälgar, kostar ca 10 k, kanske bensin för många k 😉
slutdämp, osv, det som gör din bil mer personlig,
för det finns en helvetes massa omkostanader som man inte tänker på direkt när man köper bil, så typ försök ha kvar en hel del av din budget, då kommer du få mycket roligare med bilen, istället för att bilen bli till ett "besvär" typ att du MÅSTE fixa någt osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

familjebil

De ju större alltså drar de mer bensin? De betalar bilen men jag får själv stå för bensinen.

LillMonstret:

Är inte den rätt tjejig[rolleyes]

Är den?! OH NOES[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikipedio:

De ju större alltså drar de mer bensin? De betalar bilen men jag får själv stå för bensinen.

Sant, men betydligt säkrare att köra gissar jag.


   
SvaraCitera

köp en volvo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AEriksson:

bmw z3 / z4,

Gillar BMW Z4 skarpt. Hittade några runt 130 000 =). Grejen är bara att mina kunskaper om att "styla" bilar själv är lika med nada...

mörknäs:

TRABANT

Näe...

lockbete:

köp en volvo

Förslag på modell mm?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

wikipedio:

Förslag på modell mm?

en sån där blå och rostig som alla svensson har


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera