Aviseringar
Rensa alla

Budsson annonsen


Ämnesstartare

Jag är definitivt ingen moraltant på något sätt men ändå kan jag inte låta bli att tycka att det är fel att budsson får annonsera här på ungdomar.se
Stora delar av publiken är under 18 och får egentligen inte delta där men gör det säkert ändå pga av att deras föräldrar pröjsar abonnemanget. Jag jobbar i mobiltelefonaffär och har sett en del gråtande 12-åriga döttrar med sina mammor som har en räkning på 3500 kr och undrar hur man blockerar betaltjänster... Ta bort den där annonsen för budsson är ett jävla bluffföretag som borde stängas ner omgående, vem som helst med något innanför pannbenet (eller över 18) fattar att man aldrig vinner något där, "sussanne som fick en platt-tv för 1,50" är en bluff.


   
Citera

Håller med! [y]
Fast jag ser ingen reklam. [smile]
Firefox plus diverse block-addons...


   
SvaraCitera

Inkognito:

Ta bort den där annonsen för budsson är ett jävla bluffföretag som borde stängas ner omgående, vem som helst med något innanför pannbenet (eller över 18) fattar att man aldrig vinner något där, "sussanne som fick en platt-tv för 1,50" är en bluff.

Det är inte en bluff. Hade det varit en bluff hade företaget stängts ner för länge sedan. De har funnits i flera år. Du har tydligen ingen aning om hur det fungerar.

Han som kom på budson är ett jävla geni, och du klarar inte av att se annonserna för du inte kom på det själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är en mycket bra idé för att tjäna pengar, det finns många bra idéer för att tjäna pengar. Jag vet precis exakt hur det fungerar och det är just därför jag inte tycker att de borde få annonsera på en hemsida som riktar sig till ungdomar och där en stor del av målgruppen är under 18 år. Att de ens vill annonsera här, där de annonserar utanför sin målgrupp som är folk över 18 är mycket märkligt tycker jag. Det tyder på att antingen deras marknadsföring är felriktad, eller mer trolig, att de inte bryr sig om folk är över eller under 18 trots att det inte är lagligt.

Du är uppenbarligen inte väl bevandrad i hur marknadsföring och försäljning fungerar vilket mest är synd för dig, förr eller senare kommer du få se det själv när du har blivit lurad på något sätt.


   
SvaraCitera

Inkognito:

Jag är definitivt ingen moraltant på något sätt men ändå kan jag inte låta bli att tycka att det är fel att budsson får annonsera här på ungdomar.se

Håller med dig. Nu kan det låta som en bortförklaring men det där är en så kallad affiliate, alltså en annons som kommer från en stor databas som i stort sett visar random annonser. Vi kommer dock byta ut hela annonssystemet nästa vecka, så då har vi full kontroll över vilka annonser som ligger uppe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det var det jag anade, ni säljer er plats till ett företag som i sin tur säljer annonsplatser vidare till kunden som vill annonsera och ni har på så vis ingen makt att styra vad som visas förutom att ni kan välja bort "stötande" material.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera