Aviseringar
Rensa alla

Bulimi/Anorexi, elr någon annan ätstörning? Hoppas ni orkar läsa


OhCrAp:

kan försöka, men jag säger inte att jag kommer lyckas

INSTÄLLNING UNGE DAM

OhCrAp:

förmodligen, men det är inte alltid så lätt - jag skrev inte ner alla dramatiska händelser som inträffat mig och min familj

Nu är det nog med undanflykter. Det är bara du som kan hjälpa dig själv. Oavsett situation. Du kan inte fastna i dramatiska familjehändelser för evigt. Vi är gjorda för att sörja under en period för att sedan gå vidare i våra egna liv.

Jag vet inte vilka tragedier du har varit med om, och jag vet inte om det hjälper om jag säger det här. När jag var yngre så dog min syster. Min mamma blev så deprimerad att hon inte längre orkade vara mamma till mig.

Det jag försöker säga är att du absolut inte är ensam om det här och många har tagit sig ur situationer som din trots omständigheterna.


   
SvaraCitera

Det kan väl du också göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OhCrAp:

definera bra

Bättre än majoriteten 12-åringar.. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Nu är det nog med undanflykter.

en sista? L:

Bajskorv:

Du kan inte fastna i dramatiska familjehändelser för evigt. Vi är gjorda för att sörja under en period för att sedan gå vidare i våra egna liv.

men alla de här miffade grejerna händer just nu, för det mesta har jag förträngt en del men när saker fortsätter att hända så är det lite svårt att ignorera

Bajskorv:

När jag var yngre så dog min syster. Min mamma blev så deprimerad att hon inte längre orkade vara mamma till mig.

sa ju att värre saker hände ;L


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Bättre än majoriteten 12-åringar..

ja drev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OhCrAp:

ja drev

Äldre än 12?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Det kan väl du också göra?

ska försöka, lovar. Vill inte direkt må så här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Äldre än 12?

nä, durå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OhCrAp:

nä, durå?

Vad tror du? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad tror du?

drev igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OhCrAp:

drev igen

tråkig du är!

Dold text: Drev inte


   
SvaraCitera

OhCrAp:

sa ju att värre saker hände ;L

Handlar inte om det måste du förstå! Du beskriver det som att din situation är ohanterbar på grund av sociala förhållanden, vilket då förstås inte är sant. Om du kunde sluta ljuga för dig själv skulle du kunna hjälpa dig själv. Men du måste vilja må bättre för att må bättre.

Du skriver mycket om popularitet också. Jag vill att du ska tänka på att popularitet i grundskola är det sämsta att hänga upp sina värderingar om sig själv på, och det hoppas jag att du förr eller senare inser. Att vara populär i grundskolan komme inte hjälpa dig någon gång senare i livet. Helt värdelöst med andra ord.

Jag märker att du inte är riktigt redo för att ta emot det jag skriver, så jag kommer lämna det som det är. Jag känner igen mig i allt du skriver från mina egna yngre år, men därför vet jag också att undanflykter för sig själv är svåra att ta tag i. Men om du kan, så ta till vara på det jag säger. Och för guds skull, sluta tyck så synd om dig själv. Inte på grund av att andra kanske har det värre, utan för DIN EGEN SKULL. Ingen mår bra av självömkan i för långa perioder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

tråkig du är!

är ganska tråkig när jag inte fejkar, srry

Bajskorv:

Om du kunde sluta ljuga för dig själv skulle du kunna hjälpa dig själv. Men du måste vilja må bättre för att må bättre.

jag vill må bättre, men vem vill sluta ljuga när det är så mycket enklare?

Bajskorv:

Jag vill att du ska tänka på att popularitet i grundskola är det sämsta att hänga upp sina värderingar om sig själv på, och det hoppas jag att du förr eller senare inser. Att vara populär i grundskolan komme inte hjälpa dig någon gång senare i livet. Helt värdelöst med andra ord.

ja, ska nog fokusera mer på mig än min image

Bajskorv:

Jag märker att du inte är riktigt redo för att ta emot det jag skriver, så jag kommer lämna det som det är. Jag känner igen mig i allt du skriver från mina egna yngre år, men därför vet jag också att undanflykter för sig själv är svåra att ta tag i. Men om du kan, så ta till vara på det jag säger.

nej, sanningen är hård och jag är inte säker på ifall jag vill ta tag i den ännu. Det roliga är att hon jag brukade gå till å BUP fick mig att börja ljuga för mig själv.
jag tar vara på det du säger, men antagligen bara för att du gått igenom liknande saker

Bajskorv:

Och för guds skull, sluta tyck så synd om dig själv. Inte på grund av att andra kanske har det värre, utan för DIN EGEN SKULL.

jag är antagligen väldigt självömkande, märker det inte riktigt

Bajskorv:

Ingen mår bra av självömkan i för långa perioder.

det var nog därför min syster gjorde de där sakerna och sedan försökte ta livet av sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OhCrAp:

det finns folk som mår mycket sämre

OhCrAp:

mina problem är minimala jämfört med hur de kan vara, alltså borde ingen behöva tycka att mina problem är allvarliga

Kvittar ju för tusan...

Du behöver hjälp då du har ätstörning, så sök hjälpen och få den.
Ja klart det finns folk som har det dålig, du har det dåligt, de har det dåligt, men det hindrar knappast att du ska få hjälp för att du anser att andra har det sämre än dig.

Sök hjälp, prata med dina föräldrar om det, innan det går för långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Sök hjälp, prata med dina föräldrar om det, innan det går för långt.

kan nog söka hjälp, men aldrig att jag berättar för mina föräldrar. De kommer övervaka varenda tugga jag tar, se till att jag äter hela tiden. Aldrig lämna mig ifred. Eller få kräkas eller någonting.

De får aldrig veta, jag skäms över det.


   
SvaraCitera