Aviseringar
Rensa alla

Bup och självmordsförsök


Ämnesstartare

Asså jag mår dåligt och försökt ta livet av mig 3 ggr.Och då räknar jag bara dem gångerna jag hamnat på sjukan för de.
Jag har också ett självskadebeteende...Iaf nu förtiden är de rätt lugnt när jag är med kompisar och så men sen när jag är hemma och osv,typ ensam så vill jag bara ta livet av mig...

Jag undrar om man inte kan bli inlagd på bup?Och vad behövs för de?

Dem har sagt till mig innan att om jag vill ta livet av mig så ska jag ringa bup men igår ringde en kompis som var livrädd,ner till bup men dem sa bara "vi kan inte hjälpa henne" (jag typ försökte ta livet av mig)

Jag vill inte ha de så här!


   
Citera

skoj bruden:

Jag vill inte ha de så här!

Hur då? [confused]


   
SvaraCitera

Du kan bli inlagd om du försöker ta livet av dig, ja. Men det är verkligen ingenting att sträva efter, så försök att klara dig med öppenvården.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur då?

Bara vilja dö,skära mig så fort jag blir lite ledsen.Inte klara av att vara ensam...typ de och lite till.


   
SvaraCitera

[sad]

Du består av stjärnstoft som under miljarder år for runt i tomhet som en dag grupperade sig till den du är för att ge dig cirka 80 år på denna planet. Du är en fantastisk händelse och du förtjänar de åren du har fått. De här åren du har är dina, så låt ingen annan bestämma över dom, ta livet och gör det till ditt eget. Det kommer vara mörka stunder, men utan mörker kan det inte finnas ljus.

Du är vacker, låt ingen motsäga det.

Lev detta livet, det finns bara ett.

[love]


   
SvaraCitera

skoj bruden:

igår ringde en kompis som var livrädd,ner till bup men dem sa bara "vi kan inte hjälpa henne" (jag typ försökte ta livet av mig)

Det var ju schysst [shake]

Men å andra sidan är det säkert sant, jag vet ingen som blivit hjälpt av bup.

Neutron:

text

[love]


   
SvaraCitera

skoj bruden:

(jag typ försökte ta livet av mig)

hur försöker man "typ" ta livet av sig...?


   
SvaraCitera

skoj bruden:

Jag vill inte ha de så här!

inte jag heller [mad]


   
SvaraCitera

låter som borderline


   
SvaraCitera

Angeleyes:

låter som borderline

Men kan folk sluta rekommendera diagnoser på internet :S

Hon kan inte heller få diagnosen borderline eftersom hon är för ung.


   
SvaraCitera

isola:

försök att klara dig med öppenvården.


   
SvaraCitera

Jag lovar dig, efter att ha varit inlagd kommer du bara att vilja dö ännu mer.

Eller, det är ju vuxenpsyk iofs. Har hört att barn är en aning bättre...För i alla fall tio år sedan.

Men om du redan har hamnat på sjukan för det, är det väldigt konstigt att du inte redan har legat inne på slutenavdelningen.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Men kan folk sluta rekommendera diagnoser på internet :S

Hon kan inte heller få diagnosen borderline eftersom hon är för ung.

haha, nu har du sagt åt mig om detta 2 gånger.
ok, jag slutar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hur försöker man "typ" ta livet av sig...?

300 enheter novorapid penfil...de enda som ska hända är att man får lågt blodsocker.Och dem säger att man bara kan dö av lågt blodsocker om man druckit alkohol...Men läkare brukar ljuga så.


   
SvaraCitera

Har du pratar med någon vuxen om hur du mår? Det finns en del hjälp att få i öppenvården, att bli inlagd är kanske inte lösningen på dina problem.


   
SvaraCitera