Aviseringar
Rensa alla

Busa med kanin i snön.


Ämnesstartare

Hej! Jag har precis varit ute med min 7kg's kanin i 1½ meter snön här.
Oftast brukar kaniner som inte fått gå ut små svängar på ett tag älska att leka och busa runt i snön.
Men inte min, han är så snörädd så det finns inte, det var samma sak förra året. Idag tog jag honom till en "gång" där jag gått mellan huset och ett förråd och ställde honom där, och jag stod bakom så han hade ingen återvändo. Så klafsar han ut i djupsnön så han sjunker ner till benens början ungefär, och får typ panik och "simmar" i en cirkel runt för att komma tillbaka till mig. HAHA. så söt. Lite synd om honom, men han behöver frisk luft och så måste han få vara ute på gården så han känner igen sig till sommarn när han ska ut. Har aldrig koppel på honom så, och det fungerade lika bra idag eftersom han springer till ytterdörren och ställer sig på bakbenen för att komma in direkt!

Vad tycker era kaniner om snön? (Inne/ute kaniner spelar ingen roll)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Mina innekaniner loves snö[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Mina innekaniner loves snö

Mysigt! Vill att min ska tycka om det med ;o ´Nejmen han föredrar sommaren, precis som jag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill att min katt ska gilla snö, men hon vägrar att gå i det övht.
Hon fick lite lite på tassen, då skyndade hon sig, på tre ben, till dörren och ville att vi skulle gå in igen .
Sen satt hon med tassen mot elementet och såg förnärmad ut[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag vill att min katt ska gilla snö, men hon vägrar att gå i det övht.
Hon fick lite lite på tassen, då skyndade hon sig, på tre ben, till dörren och ville att vi skulle gå in igen .
Sen satt hon med tassen mot elementet och såg förnärmad ut

hahahaha naaaaw! sött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

hahahaha naaaaw! sött

Ja, vad kan jag säga? hon är en prinsessa^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min ena älskar snön, gräver sig ner så hon tuffar runt där under all snö och dyker upp för att andas x)
Den andra är livrädd, men hon är inte selvan än så det vete fasen om snön är läskig för henne. Hon är ju rädd hur det än är tack vare selen 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadu, alla utom äldsta honan gillar snö.
Jätten min blir helt salig när hon får komma ut i snön!
Men våran äldsta (fyller 4 i juni), som är familjens kanin, gillar inte längre snön.
Hon blir fuktig, och då är det inge roligt längre. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

7kg's kanin i 1½ meter snö

[crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 av mina kaniner lskar snö den andra är lite mer töntig o gillar inte dt..... men men dem får väl göra som dem vill


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gulzebra:

Min ena älskar snön, gräver sig ner så hon tuffar runt där under all snö och dyker upp för att andas x)
Den andra är livrädd, men hon är inte selvan än så det vete fasen om snön är läskig för henne. Hon är ju rädd hur det än är tack vare selen 😛

Hah aaw okej 🙂
Jag behöver ingen sele. eller åtminstone inget koppel. har sele på ibland bara för att det ska vara lättare att få grepp om honom.
Men nu har jag grävt "labyrint" i snön, med massa gångar. så nu tycker han det är skitroligt att springa runt där 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera