Aviseringar
Rensa alla

Busringande klasskamrater


Ämnesstartare

Hur förhåller jag mig till mina klasskamrater när jag vet att en av de där ~30 personerna har givit ut mitt nummer till sin kompis som tar sig friheten att busringa bland annat mig och säga konstiga saker?

Personen ringde en annan från klassen också och det ökar sannolikheten för att hon/han som givit ut numret, känner oss.

Blir arg och sårad. Ledsen. Fast det går över men det ändrar inte min syn på människorna bakom det här.

Hur sköter man sådant här på absolut bästa sätt, utan att totalignorera det?

ÄNDRAT 2011-10-01 01:58


   
Citera
Ämnesstartare

Har inte känt såhär på flera, flera år. Hoppas jag inte gör något dumt nu. Tenderar att bete mig elakt mot människor som behandlat mig elakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle hänvisa dig till att kontakta din telefonoperatör. Berätta att du vill blockera ett alternativt flera telefonnummer som du själv anger. Det går även att blockera dolt nummer. Om problemet fortgår borde du ställa telefonen på ljudlöst läge och låta dom ringa. Oftast handlar det om otåliga personer som vill leta efter någon annan att terrorisera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Berätta att du vill blockera ett alternativt flera telefonnummer som du själv anger.

Känner inte att det behövs... Det har hänt en gång och jag tror inte det upprepar sig
Men tack ändå:)


   
SvaraCitera
Tyrael

debepe:

Känner inte att det behövs... Det har hänt en gång och jag tror inte det upprepar sig
Men tack ändå:)

Jag frågade om råd
Sen avvisade jag alla råd

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Jag frågade om råd
Sen avvisade jag alla råd

Meh va? Jag vill ha råd om hur jag ska bete mig mot min klass på måndag, inte om hur jag ska sluta vara med om ännu en busringning.
De kommer inte busringa mer, ganska säkert men ändå. Kommer gå i samma klass som personen i ytterligare 1 år, kanske bör göra något istället för att låtsas som ingenting och ta all skit. Att blockera nummer eller dylikt kommer ändå inte lösa problemet, känner jag och det anses att "totalignorera det" - enligt mig - och det skriver jag i trådn att jag inte vill.
[zzz]


   
SvaraCitera