Aviseringar
Rensa alla

Buss PIIIP


Jeay_L
Ämnesstartare

Kan någon förklara för mig varför bussarna aldrig går som dom ska! Min buss på morgon är alltid minst 3 minuter försenad men idag då jag var 1 minut för sen ut till den så hade den redan gått troligast för tidigt!

Nu tycker en kompis till mig att jag ska ta en annan buss 20 min, och sen ta nästa buss som går i närheten av skolan tar ca 1 timme ibland mer, och sen gå ca 1 km (går fort men det är -22 här) för att sen ha lektion i ca 1 timme och 45 minuter.. För att sedan köra samma procedur hem!


   
Citera

min buss är alltid i tid och tar 10minuter. gött som tusan


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

lilasmet:

min buss är alltid i tid och tar 10minuter. gött som tusan

Så skulle jag oxå vilja ha, pallar inte bo mitt ute i skogen (som jag egentligen inte gör men ändå)


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Så skulle jag oxå vilja ha, pallar inte bo mitt ute i skogen (som jag egentligen inte gör men ändå)

dags att flytta ;S


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

lilasmet:

dags att flytta ;S

Jag vet, går ju ut om ett år satt.. [tard]


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Kan någon förklara för mig varför bussarna aldrig går som dom ska!

För att det är så mycket på vägen som påverkar. Trafik, passagerare (barnvagnar), rödljus etcetera...


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Nu tycker en kompis till mig att jag ska ta en annan buss 20 min, och sen ta nästa buss som går i närheten av skolan tar ca 1 timme ibland mer, och sen gå ca 1 km (går fort men det är -22 här) för att sen ha lektion i ca 1 timme och 45 minuter.. För att sedan köra samma procedur hem!

HAHA hade aldrig tänkt tanken


   
SvaraCitera

Jag står alltid jätte tidigt och väntar på bussen. =)


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

Myksa:

För att det är så mycket på vägen som påverkar. Trafik, passagerare (barnvagnar), rödljus etcetera...

Knappt några passagerare då jag hoppar på bussen, inga rödljus jag bor som sagt ute i skogen!

oggelgoggel:

HAHA hade aldrig tänkt tanken

Jag sa väl det till min vän, är ju lättare för henne som BARA har 4 mil till skolan

Nuppineula:

Jag står alltid jätte tidigt och väntar på bussen. =)

Du är duktig du!


   
SvaraCitera

Jag brukar gå ut två minuter innan bussen ska komma, som tur är så är den ofta sen, har missat den kanske fem gånger på två ½ år Image


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Du är duktig du!

Mamma blev svinsur på mig för det imorse. [sad]


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

Nuppineula:

Mamma blev svinsur på mig för det imorse.

Varför då?


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Varför då?

Hon tycker jag är jätteonödig som går ut till den så tidigt. Men jag tycker det är bättre att vara tidig än sen. [smile]


   
SvaraCitera
Jeay_L
Ämnesstartare

Nuppineula:

Hon tycker jag är jätteonödig som går ut till den så tidigt. Men jag tycker det är bättre att vara tidig än sen.

Det är bra! Jag har en klasskompis som typ börjar stressa ut en halvtimme innan bussen går! Men hon är skitjobbig..


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Knappt några passagerare då jag hoppar på bussen, inga rödljus jag bor som sagt ute i skogen!

Då är de väl bara... dåliga?


   
SvaraCitera