Aviseringar
Rensa alla

Buss VS tåg


Ämnesstartare

Lounge Act:

När kommer tåget fram då?

17:31. Han slutar 17, så det passar ju ganska bra.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

17:31. Han slutar 17, så det passar ju ganska bra.

Amen då är det mest värt med tåg 🙂 Du kan ju vara uppe sent och sova på tåget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Amen då är det mest värt med tåg 🙂 Du kan ju vara uppe sent och sova på tåget.

Det hjälper inte om jag inte sovit natten innan. En gång var jag så rädd att försova mig så jag bestämde mig för att inte sova alls, och jag lyckades ändå bara sova en halvtimme eller så på tåget. [n]
Men ja, jag lutar mot tåg just nu.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

ch jag lyckades ändå bara sova en halvtimme eller så på tåget. [n]

Aha vad kasst. Ibland så somnar jag från början och vaknar i slutet. Skitsoft [smile][smile]

Men fler timmar med sin loverboy på fredagen är ju självklart. Och så mycket dyrare är det inte. Och internet klarar man sig utan, inte är vi beroende!!!1

Skolkar du skolan för att komma tidigare till din käreste? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Aha vad kasst. Ibland så somnar jag från början och vaknar i slutet. Skitsoft [smile][smile]

Vad avundsjuk jag blir. Jag blir helt salig om jag lyckas sova en timme. I måndags åkte jag buss hem och lyckades sova 2-3 timmar (inte i sträck dock), jag blev helt överlycklig. Men det var bara för att det var så tidigt, bussen gick klockan 8. [sad]

Lounge Act:

Men fler timmar med sin loverboy på fredagen är ju självklart. Och så mycket dyrare är det inte. Och internet klarar man sig utan, inte är vi beroende!!!1

Sant. Jag kom på att resan till Göteborg för bussen kostar nästan 100 kr, och då är det ju lika dyrt ändå. Och de timmarna är ju sköna, istället för att ramla rakt i säng såfort man kommer dit (vilket jag brukar göra ändå [blush]). Och det är inte så mycket internet jag är ute efter som underhållning. Hade varit nöjd om det fanns eluttag så att jag kunde se på film och så. [sad]
Men jag har klarat 7 timmars bussresor utan underhållning alls, så jag ska nog överleva 5 timmar på ett tåg!

Lounge Act:

Skolkar du skolan för att komma tidigare till din käreste? [smile]

Nej, jag har hoppat av skolan. [party]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hade varit nöjd om det fanns eluttag så att jag kunde se på film och så. [sad]

Det finns det väll? Iaf på de tågen jag åkte till stockholm!

XMinGrönaLampaÄrDödX:

så jag ska nog överleva 5 timmar på ett tåg!

Låter inte så farligt [smile]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, jag har hoppat av skolan. [party]

Men flytta till stockholm då!

Jag tyckte det var mysigt när man hade långdistansförhållande att åka till stockholm spontant och skita i skolan några dagar [love] mys


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tåg (Du röstade på detta alternativ)

Lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Det finns det väll? Iaf på de tågen jag åkte till stockholm!

Jag har då aldrig sett några. [sad][sad]

Lounge Act:

Men flytta till stockholm då!

Jag ska, till hösten!

Lounge Act:

Jag tyckte det var mysigt när man hade långdistansförhållande att åka till stockholm spontant och skita i skolan några dagar [love] mys

Jag tycker långdistansförhållande är jobbigt. Och dyrt. Jag är konstant fattig (får ju inget studiebidrag eller något sådant) och spyr på allt vad buss och tåg heter. [sad]
Tycker det är besvärligt att inte kunna vara hos varandra när man vill. Det måste liksom vara antingen eller, antingen är jag där, eller så är jag här. Det hade nog varit skönt om man bodde nära, så att man kunde gå hem en stund om man kände för det, och hälsa på när man ville och göra saker tillsammans när man ville och så.
Nu är det så himla intensivt eller vad man ska säga. Antingen bor man ihop och vistas i princip i samma rum hela tiden, eller så är man 50 mil ifrån varandra. Det är dåligt. [n]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det skulle underlätta om du faktiskt läste inlägget. [smile]

Finns eluttag på tåget också.


   
SvaraCitera

Oväntad:

OMG hur fan låser man toaletten

Det gick inte näst sista gången jag åkte tåg. Eller jag lyckades inte iaf, fanns andra som gjorde det dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Finns eluttag på tåget också.

Jag har då aldrig sett något.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Buss (Du röstade på detta alternativ)

Ja. Buss är trevligt. Brukar själv även nyttja mitt skolkort och sitta kvar efter skolorten om jag någon dag planerar åka längre. (Fattigast)


   
SvaraCitera

Nu ska jag åka buss. Gillar buss.


   
SvaraCitera

Tåg, om man ska tänka på miljön.


   
SvaraCitera

Den långa restiden med tåg som trådskaparen har skrivit borde betyda att det är InterCity-tåg och inte X2000 om det gäller sträckan Göteborg-Stockholm och då finns det alltså inte eluttag eller internet.


   
SvaraCitera