Aviseringar
Rensa alla

Busshistorier


Ämnesstartare

Jag har en uppgift som jag borde jobba med, därför letar jag efter andra saker att göra för att skjuta upp mitt lidande.

I denna tråden publicerar vi roliga upplevelser som man kan vara med om när man åker kollektivt.


   
Citera
Ämnesstartare

"Ombord på bussen idag var det två herrar med varsitt barn i tvåårsåldern, högtalarna ropade ut "nästa, Norra kyrkogården"

Det ena barnet utbrast då: "Norra kyrkogården, HAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHA"

Morbid humor sjunker tydligen i åldrarna."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Idag när jag kollade ut genom fönstret på bussen möttes jag av en hjärtevärmande syn.

En pojke/man i min ålder sprang efter bussen med en läskedryck från subway i handen, det syntes att han inte var en atlet men att han försökte sitt yttersta och han nådde upp i en ganska imponerande fart.

Ungefär 20 meter bakom honom sprang en hans (?) tös med händerna fulla i mat och drycker, och hon kämpade för att ens hålla halva farten som gossen.

Det är inte ofta jag känner mig som en ladiesman, men i jämförelse med honom kände jag mig nästan bra."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå saker man sj varit med om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Igår på en sen buss var jag med om den hemskaste resan i mitt liv.
Bussen var full av white-trashiga män i 20-25 års åldern som tydligen gillade att skrika könsord och vara allmänt jobbiga.

När jag gick av bussen sa jag till busschauffören i en medlidande ton: "Jag tycker synd om dig"

Han kollade tillbaka med en frustrerad blick och svarade "Ja fyfan, ibland vore det kul att ha en k-pist med sig!""


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"En berusad A-lagare frågade busschauffören: "Åker du förbi..................." hans stämma tynade bort. "Vad heter det?!" frågade han närmste person. Denna gav inget svar.

Han kollade sig frenetiskt omkring efter en person som visste vart han var på väg. Tillslut lunkade han sakta iväg, trött på att inte få hjälp när han som mest behöver det."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"På bussen klev ett par i 65-70årsåldern på, mannen drog på en vagn med fyra flak öl på, och kvinnan var uppklädd med en peak performancejacka samt en Björn Borgväska.

Det verkar inte bara vara ungdomar som firar lillördag."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Vadå saker man sj varit med om?

Precis, detta är en sammanfattning av mina upplevelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer inte på något kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

kommer inte på något kul

Kan även vara lite läskiga upplevelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Två unga herrar var på bussen idag, lite lagom påverkade av något sorts illegalt preparat. De diskuterade med inlevelse om hur och varför bussen backade, även fast de stod ca 3 meter från chauffören. Plötsligt började en av dom bli lite smånojjig om vart bussen gick, han sa att han kunde ju hamna mitt i ingenstans om han hade otur.

Jag hörde hur han började nojja mer och mer, när jag fick syn på en polisbil tog jag tillfället i akt; Där är ju polisen ju!

Samtalet tystnade fort, de såg båda ganska oroliga ut, jag kännde mig härligt ond för en sekund!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Kan även vara lite läskiga upplevelser

hmmmmmmmmm...........

aaaa en gång så klev en mamma me barnvagn på.. hon var lite rund o hade asgrov röst du vet.. aaa.. o så bromsa busschauffören hastigt så att (tydligen) hennes barnvagn var nära att välta

och hon ba

"HORA JÄVLA HORA JAG SKA SKJUTA DIG DIN JVÄEL VÅGA BARA GÖRA SÅDÄR EN GÅNG TILL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ... !!!!!!!!!!!"

hon blev jätteeeeaaaarj[crazy] blev rädd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyckte mest synd om busschauffören 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han ba "felåt....... ...[sad]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ba ":| ... ...... .. ."

alla andra ba "[shake] 😐 [smile]"


   
SvaraCitera