Aviseringar
Rensa alla

Busted av lärare.... baxade ipad


Ämnesstartare

Hallo! Det var så att jag hade glömt en sak i skolan innan sommarlovet och jag åkte dit idag för att hämta saken. I ett klassrum så stod det sprillans nya ipad till nästa år och segt nog var det ingen där och jag var i behov av pengar så jag packade ner 4 st i väskan jag hade med mig . Jag hade nyckel till alla klassrum sen tidigare då vi var ett gäng som hittade en lärarnyckel utan ägare som vi har använt lite här och där.

Jag skulle även in i rektorns rum för att hämta min laddare jag glömt och låser upp och går in. Precis när jag smäller igen dörren kommer en fittans sträng lärare som låste upp dörren och blev skit sur och höll kvar mig och hämta en annan lärare. 

Jag var skit nervösoch det var varmt som fan så jag höll på att svimma efter 2 timmars snack... känns helvete... jag hatade skolan sen tidigare eftersom allt varit skit, lärare, lokaler, orättvis köns behandling osv så jag hade inget ont av att göra något illa mot skolan. Vad kommer hända? Dom sa dom skulle kontakta rektorn som inte var närvarande och han skulle ta beslut om det skulle polis anmälas, vad kan hända då isåfall? Jag lämnade tillbaka ipaden så jag har inget stöld objekt i hemmet. Mina föräldrar skulle även kontaktas men jag ska standby gå in på deras mail för att ta bort ev. mail från rektorn och hemtelefonen håller jag järngrepp om.

Är jävligt nervös för vad som kommer hända någon som vet? =/


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du blir ju knappast gripen. Finns ju en chans att du får böter, men tror inte på något värre då dom fick tillbaka ipaden.


   
SvaraCitera
Lengw

I värsta fall så blir det väl avrättning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så går det när man inte uppför sig.


   
SvaraCitera
Lengw

Getrekt:
Du blir ju knappast gripen. Finns ju en chans att du får böter, men tror inte på något värre då dom fick tillbaka ipaden.

Så en bankrånare som misslyckas får ett mild straff?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan ju alltid hoppas på att du blir polisanmäld och att du får en riktig jä#la utskällning av dinna föräldrar så du lär dig vad som är rätt och fel Tumme upp


   
SvaraCitera
Lengw

aristoteles:
Så går det när man inte uppför sig.

Det var faktiskt hans egna fel att han hamnade i denna knipa. Han kunde ha kommit undan med iPadsena (plural av ipad).


   
SvaraCitera
Lengw

OT: Varför tog du ipadsena före din laddare? Du förtjänar ett straff för din dumhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lengw:

Det var faktiskt hans egna fel att han hamnade i denna knipa. Han kunde ha kommit undan med iPadsena (plural av ipad).

Vad pratar du om?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lengw:

Så en bankrånare som misslyckas får ett mild straff?

Du menar att bankrån och ipadrån e samma sak?


   
SvaraCitera
Lengw

Getrekt:

Du menar att bankrån och ipadrån e samma sak?

Va'? Varför drar du den slutsatsen?


   
SvaraCitera
Lengw

aristoteles:

Vad pratar du om?..

Han kunde ha kommit undan med brottet, och därför så är det inte så det går med folk som gör olagliga saker. Folk kommer undan med massor av brott varje dag, men sen så är det folk som blir misstänkta, eller till och med dömda för brått de inte har gjort.

Det handlar om omständigheterna, och vad personen gör i dem. i detta fall så var det hans dumhets fel. Han kunde ha agerat smartare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försök träffa rektorn så snabbt som möjligt. Hitta på en gråthistoria med att du har det svårt hemma eller liknande och att du bara gjorde något i ren desperation. Be om ursäkt och säg att det aldrig kommer hända igen. Be att de inte ringer dina föräldrar och att de inte anmäler. Gråt och väck deras sympati.

Om du vill försöka komma undan då.Eller så tar du ditt straff. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumt gjort var det det är jag medveten om, jag frågade inte om det var bra eller dåligt gjort... Jag upprepar frågan: vad kan konsekvenserna va denna handling bli och om någon som varit med i samma situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Försök träffa rektorn så snabbt som möjligt. Hitta på en gråthistoria med att du har det svårt hemma eller liknande och att du bara gjorde något i ren desperation. Be om ursäkt och säg att det aldrig kommer hända igen. Be att de inte ringer dina föräldrar och att de inte anmäler. Gråt och väck deras sympati.

Om du vill försöka komma undan då.Eller så tar du ditt straff. 

grejen är den att jag kan fan inte gråta, men jag skickade sms till rektorn direkt att han skulle ringa mig så jag kunde få berätta min version innan han går vidare med detta.. straff klarar jag mig bra utan! redan lärt mig min läxa


   
SvaraCitera