Aviseringar
Rensa alla

Buycott - den nya konsumtionstrenden


terrormat:

har du något exempel på ett sådant företag?

Dole


   
SvaraCitera

Vore underbart om man fann ett väletablerat mobiltelefonföretag som man kunde buycott:a. Ledsen 


   
SvaraCitera

ekorrespondenten:
Vore underbart om man fann ett väletablerat mobiltelefonföretag som man kunde buycott:a. Ledsen 

Vad är du ute efter?


   
SvaraCitera

Jag tror inte ett dugg på konsumentmakt och tycker att det är sorgligt att ungdomar är lättlurade och engagerar sig i något så meningslöst. 

Men jag tror inte att politikerna har så värst mycket att säga till om heller.

Jag tror på att förändra sociala strukturer genom massorganisering.


   
SvaraCitera

Asså, klart jag försöker undvika företag som har en dålig image i mitt huvud, men jag köper sällan för att uppmuntra ett företag.


   
SvaraCitera
reben

fuck konsumentmakt

men sen ksk man inte vill stötta företag som e kassa ändå för sitt samvete men ändå


   
SvaraCitera

"konsumentmakt"? trams!

den dagen folk slutar stödja banken är den dag som kapitalismen kollapsar. samt att köpa från svenska småföretag istället för nestle även om stora företags produkter är "miljövänligt". 


   
SvaraCitera

ekorrespondenten: Vore underbart om man fann ett väletablerat mobiltelefonföretag som man kunde buycott:a.

fairphone.


   
SvaraCitera
Gifted

thl*kt N.: den viktigaste konsumentmakten är att rösta på partier som vill minska statens makt.

Kom och kolla in hur det ser ut i USA, och fundera på om du kanske vill ändra åsikt...All tv är otroligt vinklad, alla fängelser är privatiserade (så, att rehabilitera är ju att mista sina bästa kunder, så detta sker såklart inte), sjukvården är asdyr, andelen mord i storstäderna per invånare kan vara upp till 300 gånger vad det är i Sverige, och universitetsutbildningen är helt sjukt dyr den också.
Sedan ska man ju också nämna andelen hemlösa, och att folk jobbar för 20kr/h som bartender...


   
SvaraCitera

Gifted:

Kom och kolla in hur det ser ut i USA, och fundera på om du kanske vill ändra åsikt...All tv är otroligt vinklad, alla fängelser är privatiserade (så, att rehabilitera är ju att mista sina bästa kunder, så detta sker såklart inte), sjukvården är asdyr, andelen mord i storstäderna per invånare kan vara upp till 300 gånger vad det är i Sverige, och universitetsutbildningen är helt sjukt dyr den också.
Sedan ska man ju också nämna andelen hemlösa, och att folk jobbar för 20kr/h som bartender...

du använder USA - ett land som lägger enorma skatteresurser på att bedriva hetsjakt på narkotikabrukare (själva anledningen till att fängelsebranschen är korrupt; utan straffrätt inga fängelser), på polisbrutalitet, övervakning och kontroll i allmänhet (en betydande faktor i vålds- och vapenkulturen) samt på militär statlig expansion, allt detta istället för att återdistribuera pengar från staten till människorna så att fler får tillgång till rätt sjukvård - som ett exempel på hur illa det går om statens maktbefogenheter elimineras.

jag känner inget trängande behov av att ändra åsikt. ställer mig snarare frågan ifall du skämtar.


   
SvaraCitera

men coolt att du bor i USA, är lite avis.


   
SvaraCitera

Vad kränkt jag blir, oatlyliberalism och konsumentmakt. 


   
SvaraCitera
Gifted

thl*kt N.: men coolt att du bor i USA, är lite avis.

Det är ett land där man tydligen kan tro att global uppvärmning är något som kinesiska staten har hittat på, och samtidigt ställa upp i presidentvalet...

Visst, har sina fördelar, men jag skulle inte vilja starta en familj här.
Som sagt, universitetsutbildningen är svindyr...


   
SvaraCitera

Gifted:

Det är ett land där man tydligen kan tro att global uppvärmning är något som kinesiska staten har hittat på, och samtidigt ställa upp i presidentvalet...

Visst, har sina fördelar, men jag skulle inte vilja starta en familj här.
Som sagt, universitetsutbildningen är svindyr...

vet inte hur du har tänkt att detta ska vara ett svar eller jag ska svara på det så låter nog bli.

återigen: USA är inte en nation med liten statlig makt. statlig makt är inte detsamma som statlig välfärd.


   
SvaraCitera