Aviseringar
Rensa alla

Bygga bro på no, hjälp mig snälla


Ämnesstartare

På no har vi byggt broar med glasspinnar och i min grupp använde vi oss av kryss när vi limmade ihop våra glasspinnar för att öka stabiliteten. Jag har svårt att hitta information om varför det är en bra teknik och vet inte hur jag förklara tekniken. Ifall någon skulle vilja förklara varför det är bra att använda sig av kryss vid arbetet eller bara dela med sig av en sida med mycket användbar information, arbetet ska lämnas Inn ikväll så är ganska desperat


   
Citera

Fördelar trycket från vikten på bron är nog oftast svaret, men vet inte om kors är bäst 


   
SvaraCitera
sies
 sies

Det absolut bästa när man ska konstruera något som ska hålla så är det trianglar. Istället för att göra kryss(vilket blir fyrkanter) så bör ni göra dem till trianglar. 


   
SvaraCitera

sies: Det absolut bästa när man ska konstruera något som ska hålla så är det trianglar. Istället för att göra kryss(vilket blir fyrkanter) så bör ni göra dem till trianglar.

vrida korsen 90 grader? + > x


   
SvaraCitera
sies
 sies

Inte Jung:

vrida korsen 90 grader? + > x

Kanske skulle skapa för mycket tyngd istället på det sättet. Men annars visst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:

Kanske skulle skapa för mycket tyngd istället på det sättet. Men annars visst. 

vi har byggt klart vår bro och den går inte att ta isär (vi har provat) så vi kan inte direkt göra om den, även ifall det hade blivit bättre så


   
SvaraCitera
sies
 sies

Anonymus1234:

vi har byggt klart vår bro och den går inte att ta isär (vi har provat) så vi kan inte direkt göra om den, även ifall det hade blivit bättre så

Att ha kryss är inte heller det sämsta. Så lycka till. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:

Att ha kryss är inte heller det sämsta. Så lycka till. 🙂 

tack:)


   
SvaraCitera

Hеj! Om du vіll hа grаtis seх → http://vyx.se/y0p ← dеt finns mångа tjеjer som väntar på dіn pеnis і din stаd 🙂 DESS GRATІS


   
SvaraCitera