Aviseringar
Rensa alla

Bygga en pulsjetmotor


Bakric
Ämnesstartare

Känns som om det här var det mest rimliga forumet att posta i...
Hursomhelst, efter att ha fascinerats av ett stort antal hembyggda jetmotorer på youtube så har jag kommit till slutsatsen att jag helt enkelt måste bygga en ventillös pulsjetmotor! Mest för att den verkar enklast att bygga, men det skulle vara riktigt fränt att lyckas med ett sådant projekt [cool]
Jag har tillgång till alla sorters svetsar då jag går mekanikerutbildning på sjöfartslinjen och vi har precis börjat med svetsteknik i verkstaden, och ansvarige där har uttryckligen sagt att vi får komma när vi vill om vi behöver hjälp med något eller behöver låna verktyg.
Proportioner på expansionskammare och ut/inlopp kan inte vara så svårt att lista ut, men jag har än så länge inte hittat något relativt enkelt bränslesystem.
Skulle det fungera med att helt enkelt dra en enkel sprayanordning i metall i expansionskammaren och använda en spolvätskepump (eller dylikt) med wattregulator och använda bensin som bränsle?
Eller borde man kanske sikta på att använda butan/propan istället?


   
Citera

En fråga:

Vad ska du ha motorn till?

Beroende på ändamålet kan licens eller tillstånd vara tvunget [sad]


   
SvaraCitera

Aha, så du skulle se det som ett lyckat projekt om du lyckades bygga en jet genom att följa en ritning till punk och prick? Skoj


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Uppsök tillgänglig kvinna, eller posta i något forum om jetdrift. Föreslår personligen kvinnan, men du kanske verkligen är taggad på jetmotorer.


   
SvaraCitera