Aviseringar
Rensa alla

bygga stationär dator


Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

hur mycket behöver jag lägga ner för att den ska klara bf3 på bästa kvalitén?
ty


   
Citera

12k kanske?


   
SvaraCitera

Myksa:

12k kanske?

Tror att man kan bygga bf3 kvalité för mindre. Lite beroende på om man piratar eller köper windows iofs. Men tror att det går inom 10k om man vill det.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Men tror att det går inom 10k om man vill det.

Men när någon säger "bästa kvaliteten" då tänker jag ultra och 60+ fps...
Kanske går med 10k men är nog på gränsen.


   
SvaraCitera

Myksa:

Men när någon säger "bästa kvaliteten" då tänker jag ultra och 60+ fps...
Kanske går med 10k men är nog på gränsen.

Oj. [blush] Missade ordet bästa. [blush] Trodde det rörde sig om bra kvalité. [blush]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Oj. [blush] Missade ordet bästa. [blush] Trodde det rörde sig om bra kvalité. [blush]

Hoppsan!
Men man behöver i alla fall inte köpa en 20k dator - som datorförsäljarna vill att man ska tro...


   
SvaraCitera

Fattar inte hur man nånsin ska kunna spela datorspel. Ni ser ju själva vilka otroliga prissummor det rör sej om :s
Marknaden för pc-spel kan ju bara vara rika medelklassbarn utan eget boende.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Marknaden för pc-spel kan ju bara vara rika medelklassbarn utan eget boende.

Man kan göra som Stringburka och köpa spel när dom hamnar på 3 för 2 hyllan. Då är ej en dator som klarar spelen speciellt dyrt heller. [smile]


   
SvaraCitera

Kraven är kanske inte så höga som många befarat – men många lär samtidigt behöva se över sin hårdvara. Nedan ser du en kundvagn för en billig peng som ska kunna hantera Battlefield 3.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1087609/7k

Behöver du ytterligare tips råder jag dig till registrera dig på http://www.sweclockers.com/ . Där är sakkunnigheten på en axelnationshög nivå.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Marknaden för pc-spel kan ju bara vara rika medelklassbarn utan eget boende.

Har eget boende, och tjänar inte löjligt bra heller. Men har ändå råd med datorspel och så mycket mer.


   
SvaraCitera

Jag skulle inte lägga ut mer än 8 för komponenterna, känns bara onödigt, förstår inte riktigt grejen med att maxa allt.


   
SvaraCitera

6-7k för en dator som kommer klara BF3 på ultra (dock får du nog dra ner på AF och AA).


   
SvaraCitera

Har lagt ner cirka 9k på min, nöjer du dig med 40fps på ultra i 1080p så är det något för dig.. Jag kör på medium though, fpsen droppar sällan under 100 där.. [party]


   
SvaraCitera

Tror det blir billigare att köpa en färdigbyggd dator från någon av de större datorbyggarna i Sverige eftersom de köper in delarna mycket billigare än vad du som privatperson kan göra.


   
SvaraCitera

Att maxa grafiken är att ha ett bra grafikkort med bra med minne. Sedan så om du vill att det inte ska lagga måste du ha en bra processor och nätverkskort. Om du ska ha en bra processor så behöver du ett lika bra moderkort, ett bra nättagg, ram behövs också osv...

Så det hamnar på 9k-15k+


   
SvaraCitera