Aviseringar
Rensa alla

Byggnation av A Traktor!


Ämnesstartare

Tjenare. nu är det så att jag har planer att starta ett epa projekt. men då är det så att jag har inga erfarenheter av just detta. så då undrar jag...

detta är alltså en Volvo 740

* Måste man ha 2 växellådor?
* Vilket är det lättaste sättet att spärra växellådan?
* Måste man kapa för flak?
* Måste man bygga om motorn?

Tacksam för svar. och kanske en bra sida där man kan läsa om andra som bygger A Traktorer. [rolleyes]


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej
Flera
Ja
Nej


   
SvaraCitera

så du ska bygga om en volvo 740 till en epatraktor?


   
SvaraCitera

Har du tur så kommer du ha plockat ihop en traktor innan du fixat körkort.
tills dess kommer kanske detta forum vara till hjälp http://30traktor.egetforum.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dynamik:

Nej
Flera
Ja
Nej

tack för hjälpen! [wink]

Nintendos BFF:

så du ska bygga om en volvo 740 till en epatraktor?

JA! [bigsmile]

OF 5:

Har du tur så kommer du ha plockat ihop en traktor innan du fixat körkort.
tills dess kommer kanske detta forum vara till hjälp http://30traktor.egetforum.se/

mycket jobb eller? [surprised]


   
SvaraCitera

andlin103:

mycket jobb eller?

om man förutsätter att det ska bli bra så väldigt. Det tar alltid längre tid än man väntar sig sånt där, är man som i ditt fall novis så tar det än längre, då du måste lära dig on the go


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om man förutsätter att det ska bli bra så väldigt. Det tar alltid längre tid än man väntar sig sånt där, är man som i ditt fall novis så tar det än längre, då du måste lära dig on the go

jag går på ingelstorp. har massa vänner som har byggt. som kan om såntdär. fast tycker det är löjligt alla jävla lagar om flaket. rätt varvtal det är väl bara att spärra skiten till 30 Km/h sen kapa flak? [surprised]


   
SvaraCitera

denna tråd fick oväntat seriösa svar, grattis till det och lycka till


   
SvaraCitera

andlin103:

a lagar om flaket. rätt varvtal det är väl bara att spärra skiten till 30 Km/h sen kapa flak?

Det är inte så konstigt alls egentligen, man måste bara tänka på varför det överhuvudtaget finns epor.


   
SvaraCitera