Aviseringar
Rensa alla

Byt till IRC!


Ämnesstartare

ClosingTime:

Bor du längsmed kusten?

Nej, bor inte vid något vattendrag alls. Därför jag tänkte flaskpost var perfekt, slipper jag få en massa spam 😉


   
SvaraCitera

Buddah:

Därför jag tänkte flaskpost var perfekt, slipper jag få en massa spam 😉

Men du måste ha någon typ av kran? Jag kan skicka en väldigt liten flaska [cute]


   
SvaraCitera
Issen

Kan lova att den inte kommer dumpas för att några skriver upp sitt namn.

Meningen är att UM ska vara på UM och inte på någon worldwide chatt där vem som helst kan komma in och kopplingarna till UM försvinner såsom bans och varningssystemet och att användarna inte stämmer överens med UMs.

Däremot köper jag att saker i UMs chatt bör ändras såsom att man inte ska bli kickad efter en viss tids inaktivitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Men du måste ha någon typ av kran? Jag kan skicka en väldigt liten flaska [cute]

Får bli en microampull då.

Issen:

Meningen är att UM ska vara på UM och inte på någon worldwide chatt där vem som helst kan komma in och kopplingarna till UM försvinner såsom bans och varningssystemet och att användarna inte stämmer överens med UMs.

Se till att fixa chatten då, för den är i nuläget värdelös i jämförelse med IRC.


   
SvaraCitera

A
aristoteles
B
Buddah
BUFFALO SOLDIER

C

D

E

F

G

H

I
isbiten
J

K

L
likgiltig misär

M

N

O

P
Plyvert

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Å

Ä

Ö


   
SvaraCitera

Buddah:

Får bli en microampull då.

Varför hänger du inte i chatten atm?


   
SvaraCitera
Issen

Buddah:

Se till att fixa chatten då, för den är i nuläget värdelös i jämförelse med IRC.

Den funkar ju alldeles utmärkt just nu.
Det är mainly bara autokicken som är jobbig just nu, förutom att den laggar men det gör den ju i symbios med hela UM och det ska fixas i nästa plattform.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Den funkar ju alldeles utmärkt just nu.
Det är mainly bara autokicken som är jobbig just nu, förutom att den laggar men det gör den ju i symbios med hela UM och det ska fixas i nästa plattform.

Möjligheten att välja klient saknas.


   
SvaraCitera
Issen

Buddah:

Möjligheten att välja klient saknas.

Det är möjligt att det kan tillkomma men tror inte det.
Det jag säger nu vet jag inte men jag tror med största säkerhet att dom inte vill att folk ska ha möjlighet att vara i chatten utan att vara inne på UM vilket inte är konstigt, dom vill nog ha en sammanhängande community där allting hänger ihop... det är kanske möjligt att det är så med öppna klienter, där får du säga till isåfall.


   
SvaraCitera

A
aristoteles
B
Buddah
BUFFALO SOLDIER

C

D

E

F

G

H

I
isbiten
J

K
K1337oris

L
likgiltig misär

M

N

O

P
Plyvert

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Å

Ä

Ö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antar att det inte är omöjligt för um-chatten att byggas om till att vara en ~lokal irc-klient, så

#

A
aristoteles
B
Buddah
BUFFALO SOLDIER

C

D

E

F

G

H

I
isbiten
J

K
K1337oris

L
likgiltig misär

M

N

O

P
Plyvert

Q

R

S

T

U

V
variabel

W

X

Y

Z

Å

Ä

Ö

btw buddah, var du tvungen att googla för att komma ihåg alfabetet? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

#

A
aristoteles
B
Buddah
BUFFALO SOLDIER

C

D

E
EVIL_GENIUS_IS_BACK

F

G

H

I
isbiten
J

K
K1337oris

L
likgiltig misär

M

N

O

P
Plyvert

Q

R

S

T

U

V
variabel

W

X

Y

Z

Å

Ä

Ö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annars finns det en IRC-server uppe sedan... well jättelångt tillbaks. Flera år. #um.se på quakenet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

#um.se

Fast det finns ju de som inte får vara där [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Fast det finns ju de som inte får vara där [ops]

vado, nog för att jag inte har varit där på evigheter nu men sist jag var där så kom det ju och gick allt möjligt folk


   
SvaraCitera