Aviseringar
Rensa alla

Byt till IRC!


Budolicious:

Nix. Ofta jag skulle kunna ha 10000 inloggningar då? 😉

Vad har du uppe då? [surprised]


   
SvaraCitera
Åtta

ClosingTime:

Det har jag redan fått förklarat för mig, men Buddah ville inte skinna åt mig, då får det vara [cute]

Nej. Det är inte det jag pratar om. Youmeet kan göra om sin chatt till en IRC-klient (alternativt bara använda en gratis, open source-klient) och sedan ändra utseende på den så att den ser exakt ut som den nuvarande chatten. Man behöver inte använda ett externt program bara för att ansluta till en IRC-kanal, även om man kan det.


   
SvaraCitera

Åtta:

Youmeet kan göra om sin chatt till en IRC-klient (alternativt bara använda en gratis, open source-klient) och sedan ändra utseende på den så att den ser exakt ut som den nuvarande chatten. Man behöver inte använda ett externt program bara för att ansluta till en IRC-kanal, även om man kan det.

Oj, låter ju superbra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Vad har du uppe då? [surprised]

mirc har jag uppe hela tiden, i en liten ruta, längst ner på skärmen : >


   
SvaraCitera

Budolicious:

mirc har jag uppe hela tiden, i en liten ruta, längst ner på skärmen : >

Jag använder bara mIRC till att söka pcw [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har jag alltid tyckt.

A
aristoteles
B
Buddah
BUFFALO SOLDIER
Budolicious
C
Capture

D

E
EVIL_GENIUS_IS_BACK
emery

F

G

H

I
isbiten
J

K
K1337oris

L
likgiltig misär

M

N

O

P
Plyvert

Q

R

S
schism

T

U

V
variabel

W

X

Y

Z

Å
Åtta

Ä

Ö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Jag använder bara mIRC till att söka pcw [cute]

Oj, är du en sån alltså? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A
aristoteles
B
Buddah
BUFFALO SOLDIER
Budolicious
C
Capture

D

E
EVIL_GENIUS_IS_BACK
emery
ennie

F

G

H

I
isbiten
J

K
K1337oris

L
likgiltig misär

M

N

O

P
Plyvert

Q

R

S
schism

T

U

V
variabel

W

X

Y

Z

Å
Åtta

Ä

Ö


   
SvaraCitera

Budolicious:

Oj, är du en sån alltså? [blush]

Har vart i åtta år [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Har vart i åtta år [cute]

ojoj. jag la ner i dec 07 (spelat ytterst lite sporadiskt med en annan klan efter det som standin, typ) när min polare tillika klanledare fick för sig att krocka med träd i skidbacken och kila vidare. Vi var samma fem som hade spelat i massa år, så vi kände att det fick vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

100 people for Obama to grow a fro

A
aristoteles
B
Buddah
BUFFALO SOLDIER
Budolicious
C
Capture

D

E
EVIL_GENIUS_IS_BACK
emery
ennie

F

G

H

I
isbiten
J

K
K1337oris

L
likgiltig misär

M

N

O
oggelgoggel

P
Plyvert

Q

R

S
schism

T

U

V
variabel

W

X

Y

Z

Å
Åtta

Ä

Ö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Så du hänger fortfarande på #um ? Den kanalen som inte existerar längre? Läste du vad jag skrev?

Jag läste vad du skrev. Det jag menade var mest att jag inte använder IRC överhuvudtaget.

Åtta:

Nu har ju ingen föreslagit det.

Nej. Tänkte mest på att det varit så när chatten här varit nere. Att vissa ersatt den här chatten med #Ungdomar.se. Och kanske inte ser någon mening med att komma tillbaka.

Åtta:

Varför inte? Användaren skulle ju inte märka någon skillnad. En IRC-klient går att anpassa så att den från användarens sida inte märks att det är IRC, snarare än UMs egna fulhack.

Det viktigaste som jag ser det är att det är lika enkelt som nu, sen hur det ser ut under huven får de som kan mixtra med, och jag är inte en av dessa.

Tobbish:

Okej om det går att lösa något som gör att möjligheten att chatta som nu

(om än med kass grammatik [rolleyes]
Om du läste vad jag skrev så framgår det väl också att så länge möjligheten att få det att se ut ungefär som nu finns, så tycker jag förbättringar är välkomna.

Åtta:

När t.o.m. skaparen av applikationen säger att hela den är en bugg så måste ni väl ändå inse att en testad, stabil och skalbar lösning är att föredra?

Jojo, såklart. Som jag skrev ovan, missförstånd, ska forska mer i det här själv. För ett otränat öga är IRC det IRC jag haft kontakt med förr och inte alla möjligheter och tekniskt hokus-pokus som jag aldrig varit i kontakt med. (Nu såhär i efterhand undrar jag varför jag ens svarade i tråden, men det är skitsamma nu.)


   
SvaraCitera

Budolicious:

när min polare tillika klanledare fick för sig att krocka med träd i skidbacken och kila vidare.

[sad]

Budolicious:

Vi var samma fem som hade spelat i massa år, så vi kände att det fick vara det.

Mjo, jag förstår, spelade med samma sju (alla kunde inte hela tiden, så vi turades om, smidigt) i typ 5 år, sedan dess har det nästan enbart blivit 2on2 med en från förr, och av någon outgrundlig anledning tycker jag det är lika kul varje gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera