Aviseringar
Rensa alla

Byta


Ämnesstartare

Hur enkelt är det att byta uni~, från ett program till samma fast på annan plats? vad brukar krävas, om ens ngt?
Era erfarenheter är välkomna & jag tackar på förhand.


   
Citera
Kudhos

Universitet? Hörde av mig och sa att jag måste sluta i en kurs. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Universitet? Hörde av mig och sa att jag måste sluta i en kurs. 

sry, menade från ett program till samma program 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror nog på vilket universitet du ska byta till och från vilket.  kan du inte snacka med din handledare om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
beror nog på vilket universitet du ska byta till och från vilket.  kan du inte snacka med din handledare om det?

du menar nog programansvarig.
Tror det är viktigare att prata med programansvarig för det nya stället
men vill ju veta chanserna innan jag gör det, eftersom det ej är aktuellt lr kris lr ngt
bara nyfiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har för mig att man ska söka den vanliga vägen, sen kan du tillgodoräkna de kurser du redan har gått (om de anses motsvara samma kurser på universitetet du byter till, om du gått på en skitskola och byter till bättre kanske de inte gör det :P)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

syon


   
SvaraCitera
Kudhos

kimkardashian:

sry, menade från ett program till samma program 

Kolla med din studievägledare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
syon

Kudhos:

Kolla med din studievägledare. 

får bli programansvarig, finns ingen
men tråden handlar om vad ni haft för erfarenheter av det. hur vanligt är det att det går?
min syv på gymnasiet sa att sådant kunde bli krångligt (m, hade tankar om det redan innan jag börjat på högre nivå)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
har för mig att man ska söka den vanliga vägen, sen kan du tillgodoräkna de kurser du redan har gått (om de anses motsvara samma kurser på universitetet du byter till, om du gått på en skitskola och byter till bättre kanske de inte gör det :P)

jaha, så man söker alltså på nytt?
men det blir väl lite krångligt.. vill inte ta en plats från ngn som ska börja i höst... vill fortsätta på den terminen jag ska fortsätta, inte läsa om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimkardashian: men det blir väl lite krångligt.. vill inte ta en plats från ngn som ska börja i höst... vill fortsätta på den terminen jag ska fortsätta, inte läsa om.

om den nya högskolan accepterar de kurser du redan har gått kan du hoppa över de kurserna. du får väl ringa till någon på den nya högskolan du tänkt byta till och förklara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

om den nya högskolan accepterar de kurser du redan har gått kan du hoppa över de kurserna. du får väl ringa till någon på den nya högskolan du tänkt byta till och förklara

okej
gör inte det förrän jag bestämt mig att jag vill byta


   
SvaraCitera
Kudhos

kimkardashian:

får bli programansvarig, finns ingen
men tråden handlar om vad ni haft för erfarenheter av det. hur vanligt är det att det går?
min syv på gymnasiet sa att sådant kunde bli krångligt (m, hade tankar om det redan innan jag börjat på högre nivå)

Det kan bli krångligt men det utesluter inte möjligheten att det går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det kan bli krångligt men det utesluter inte möjligheten att det går

känner en som gjort från mitt universitet så bör gå
vill dock ej fråga personen eftersom det skulle börja gå rykten om att jag ska byta när jag ej ska det haha


   
SvaraCitera
Kudhos

kimkardashian:

känner en som gjort från mitt universitet så bör gå
vill dock ej fråga personen eftersom det skulle börja gå rykten om att jag ska byta när jag ej ska det haha

Säg det bara. Säg att du är nyfiken och har inga planer att byta själv. Lättare än att snoka runt. 


   
SvaraCitera