Aviseringar
Rensa alla

Byta gymnasielinje?


Ämnesstartare

Trivs inte på linjen jag går nu, frisör, jag älskar min klass och min skola men själva frisörgrejen.. nä. Det var svårare än jag trodde och jag har kommit fram till att det bara är få moment jag gillar; dessutom har jag redan nu ryggproblem.

Är det någon som har bytt linje efter ungefär såhär lång tid, dvs typ tre månader? Det har ju snart gått ett läsår så det är ju en hel del man missat, men linjen jag vill gå är det ingen praktik på det sättet så det mesta är ju bara teori liksom, så då är det ju lättare.

Hm, någon som har erfarenhet av detta? Hur var det att börja i en ny gymnasieklass där alla redan typ hittat vänner osv? Ska prata med min lärare om detta nästa vecka ev, men vill höra lite från andra först,


   
Citera
Ämnesstartare

gå sam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

gå sam

tänkte byta till media - inriktning journalistik
och gå inte efter hur jag skrivit här på um, det räknas inte. [no-no]


   
SvaraCitera

Prata med SYON/SYVEN. Skiljer sig inte linjerna alltför mycket åt (det vill säga att du inte har missat alltför många kurser de har börjat med) borde det gå att byta utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Prata med SYON/SYVEN. Skiljer sig inte linjerna alltför mycket åt (det vill säga att du inte har missat alltför många kurser de har börjat med) borde det gå att byta utan problem.

haha jag har ingen aning om vem syon är men ska prata med min mentor först och främst. hoppas jag kan byta, känns dock samtidigt sorgligt eftersom jag trivs så bra i min klass


   
SvaraCitera

Flera i min klass bytte hit efter flera månader, så jo. Beror också på vad du vill byta till.


   
SvaraCitera

ettanvändarnamn:

haha jag har ingen aning om vem syon är men ska prata med min mentor först och främst.

Din mentor vet nog vem det är. [cute]

ettanvändarnamn:

hoppas jag kan byta, känns dock samtidigt sorgligt eftersom jag trivs så bra i min klass

Du får försöka hålla kontakten med de du trivs med.

Vad är det du har tänkt byta till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Beror också på vad du vill byta till.

Capture:

Du får försöka hålla kontakten med de du trivs med.

Vad är det du har tänkt byta till?

media-journalistik. utgå inte efter hur jag skrivit här på um. ): har alltid fått höra av mina lärare att jag skriver så otroligt bra, och jag verkligen älskar att skriva och gör det på fritiden också så den skulle passa mig perfa.


   
SvaraCitera

ettanvändarnamn:

media-journalistik. utgå inte efter hur jag skrivit här på um. ): har alltid fått höra av mina lärare att jag skriver så otroligt bra, och jag verkligen älskar att skriva och gör det på fritiden också så den skulle passa mig perfa.

Antar att det går perfa. Du får nog tala med syon och ringa till rektorn eller syon på andra skolan.


   
SvaraCitera

ettanvändarnamn:

Är det någon som har bytt linje efter ungefär såhär lång tid, dvs typ tre månader?

Min kompis bytte efter drygt tre månader från journalistik till media, men de två linjerna läser i och för sig ganska lika ämnen första och andra året


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förutsatt att det finns plats så borde det ju inte vara något problem efter 3 månader, du får plugga ikapp en del antar jag men det är ju snart jullov så du får väl råplugga under julklappsutdelningen så hinner du nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera